Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
Data publicarii: 01-02-2023 | ImobiliarePotrivit celui mai recent studiu realizat în rândul utilizatorilor Storia.ro și OLX, anul 2022 a fost perceput drept un an al scumpirilor în ceea ce privește sectorul imobiliarelor. Astfel, 53% dintre respondenți au semnalat drept cea mai mare dificultate pe care au intampinat-o în 2022 din punct de vedere imobiliar, cea legată de creșterile de preț apărute în cazul locuințelor, a ratelor dobânzilor, dar și a utilităților. De asemenea, 21% dintre aceștia au afirmat că valoarea avansului necesar pentru achiziționarea unei locuințe a depășit bugetul pe care aceștia îl aveau la dispoziție.
Același sondaj amintit mai sus relevă faptul că pentru 47% dintre respondenții care au și cumpărat o proprietate în anul 2022, întregul proces demarat cu începerea căutărilor pentru locația dorită și până la semnarea actului de achiziție a durat mai puțin de trei luni în vreme ce pentru 23% dintre românii care au participat la sondaj, acest proces a durat între 3 și 6 luni. Doar 18% dintre respondenți au avut nevoie de mai mult de 12 luni pentru a finaliza achiziția unei locuințe în vreme ce pentru 12%, a fost nevoie de o perioadă cuprinsă între 6 și 12 luni.
Ca parte a inițiativei „Drumul inteligent spre acasă”, sondajul a fost realizat de Storia.ro, una dintre cele mai mari platforme de imobiliare din România. Inițiativa respectivă face parte dintr-un plan mai amplu al companiei mai sus amintite prin intermediul căruia își propune să contribuie la transparentizarea informațiilor necesare tuturor dezvoltatorilor, cumpărătorilor, chiriașilor și proprietarilor, cu scopul de a-i susține în luarea unor decizii în cunoștință de cauză.
În ceea ce privește procesul de căutare și achiziție a unei proprietăți imobiliare, 40% dintre respondenți se așteptau la un nivel mediu de dificultate în vreme ce 29% erau mai optimiști, așteptându-se la unul ușor. Pentru 49% dintre aceștia procesul a fost precum se așteptau în vreme ce 29% au afirmat că întregul demers a fost mai ușor decât așteptările inițiale. La polul opus, 25% dintre români au spus că procesul de căutare și achiziție a fost mai greu și mult mai greu decât și-ar fi imaginat.
Mai mult, 42% dintre cei care au participat la sondaj au declarat că au avut și momente în care au întrerupt complet procesul de căutare al unei locuințe noi, principalul motiv fiind bugetul pentru 37% dintre aceștia, inflația și nivelul ratelor pentru 26% în vreme ce 56% au întrerupt căutările pentru a aștepta să vadă cum evoluează piața de profil, contextul geopolitic și alți factori cu impact direct asupra unei asemenea decizii de achiziție.
S-au făcut și compromisuri pe piața imobiliarelor, 32% dintre respondenți afirmând că au fost nevoiți să își suplimenteze bugetul în vreme ce 22% au fost nevoiți să își schimbe zona de căutare.
Același sondaj amintit mai sus relevă faptul că pentru 47% dintre respondenții care au și cumpărat o proprietate în anul 2022, întregul proces demarat cu începerea căutărilor pentru locația dorită și până la semnarea actului de achiziție a durat mai puțin de trei luni în vreme ce pentru 23% dintre românii care au participat la sondaj, acest proces a durat între 3 și 6 luni. Doar 18% dintre respondenți au avut nevoie de mai mult de 12 luni pentru a finaliza achiziția unei locuințe în vreme ce pentru 12%, a fost nevoie de o perioadă cuprinsă între 6 și 12 luni.
Ca parte a inițiativei „Drumul inteligent spre acasă”, sondajul a fost realizat de Storia.ro, una dintre cele mai mari platforme de imobiliare din România. Inițiativa respectivă face parte dintr-un plan mai amplu al companiei mai sus amintite prin intermediul căruia își propune să contribuie la transparentizarea informațiilor necesare tuturor dezvoltatorilor, cumpărătorilor, chiriașilor și proprietarilor, cu scopul de a-i susține în luarea unor decizii în cunoștință de cauză.
În ceea ce privește procesul de căutare și achiziție a unei proprietăți imobiliare, 40% dintre respondenți se așteptau la un nivel mediu de dificultate în vreme ce 29% erau mai optimiști, așteptându-se la unul ușor. Pentru 49% dintre aceștia procesul a fost precum se așteptau în vreme ce 29% au afirmat că întregul demers a fost mai ușor decât așteptările inițiale. La polul opus, 25% dintre români au spus că procesul de căutare și achiziție a fost mai greu și mult mai greu decât și-ar fi imaginat.
Mai mult, 42% dintre cei care au participat la sondaj au declarat că au avut și momente în care au întrerupt complet procesul de căutare al unei locuințe noi, principalul motiv fiind bugetul pentru 37% dintre aceștia, inflația și nivelul ratelor pentru 26% în vreme ce 56% au întrerupt căutările pentru a aștepta să vadă cum evoluează piața de profil, contextul geopolitic și alți factori cu impact direct asupra unei asemenea decizii de achiziție.
S-au făcut și compromisuri pe piața imobiliarelor, 32% dintre respondenți afirmând că au fost nevoiți să își suplimenteze bugetul în vreme ce 22% au fost nevoiți să își schimbe zona de căutare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare