Studiu Deloitte: Trei sferturi dintre companii au crescut investitiile in sustenabilitate in 2022, iar schimbarile climatice reprezinta una dintre prioritatile echipelor de management
Data publicarii: 15-02-2023 | EconomiePotrivit studiului Deloitte CxO Sustainability Report 2023, trei sferturi dintre companii au crescut în anul 2022 investițiile în sustenabilitate. De asemenea, 20% dintre acestea spun că resursele alocate pentru acest domeniu au fost mai mari decât în anii precedenți iar acest lucru s-a întâmplat în ciuda incertitudinilor economice și a creșterii costurilor operaționale. Astfel, pe lângă problemele de pe lanțul de aprovizionare, nevoia de inovație și atragerea talentelor, schimbările climatice au intrat în topul priorităților pe agenda echipelor de conducere ale companiilor la nivel global. Studiul a fost realizat în rândul a peste 2000 de directori executivi din 24 de țări.
„Sustenabilitatea este o prioritate pe agenda de business a ultimilor ani, care obligă la alinierea obiectivelor economice și a celor climatice și impulsionează organizațiile să gândească strategii inovatoare și de impact în business, dar în egală măsură responsabile și eficiente, așa cum afirmă 84% dintre executivii din toată lumea care au participat la studiu. Deloitte se implică atât la nivel global, cât și local, prin echipele noastre de experți în domeniu, în susținerea clienților și a comunităților în demersul deloc simplu de a genera creștere economică și prosperitate, îndeplinind totodată obiective climatice care să asigure durabilitate societăților și economiilor noastre”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Potrivit aceluiași studiu amintit mai sus, 46% dintre companii au resimțit efectele schimbărilor climatice în special în ceea ce privește accesibilitatea resurselor. Presiunea cea mai mare, pentru combaterea schimbărilor climatice, o pun echipele de top management, autoritățile de reglementare și clienții, câte 68% fiecare, investitorii, în proporție de 66% respectiv societatea civilă, în proporție de 64%. În același timp, aproape două treimi din directorii executivi sunt de părere că schimbările climatice vor avea o influență majoră asupra strategiilor și operațiunilor companiilor pe care le conduc, în următorii trei ani.
„Anul 2022 ne-a dezvăluit direcții în care este nevoie să avansăm rapid, iar recomandările studiului confirmă necesitățile identificate de echipa noastră în interacțiunea cu actori din medii și domenii diverse din România și din regiune: integrarea obiectivelor ESG în strategia și mentalitatea organizațiilor, consolidarea încrederii prin acțiuni oneste și credibile de limitare a schimbărilor climatice, mobilizarea echipelor de top management, colaborarea cu alți actori din piață și provocarea schimbării sistemice, înțelegerea și abordarea sustenabilității ca oportunitate pe termen lung, cu investiții în consecință în procese și tehnologii «curate»”, a precizat Sorin Elisei, Director Consultanță, Deloitte România, și Liderul practicilor de sustenabilitate și energie.
În ceea ce privește beneficiile directe și imediate ale măsurilor de limitare a schimbărilor climatice, 52% dintre executivi au menționat brandul și reputația, 25% creșterea valorii activelor și 23% robustețea și longevitatea afacerii.
„Sustenabilitatea este o prioritate pe agenda de business a ultimilor ani, care obligă la alinierea obiectivelor economice și a celor climatice și impulsionează organizațiile să gândească strategii inovatoare și de impact în business, dar în egală măsură responsabile și eficiente, așa cum afirmă 84% dintre executivii din toată lumea care au participat la studiu. Deloitte se implică atât la nivel global, cât și local, prin echipele noastre de experți în domeniu, în susținerea clienților și a comunităților în demersul deloc simplu de a genera creștere economică și prosperitate, îndeplinind totodată obiective climatice care să asigure durabilitate societăților și economiilor noastre”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Potrivit aceluiași studiu amintit mai sus, 46% dintre companii au resimțit efectele schimbărilor climatice în special în ceea ce privește accesibilitatea resurselor. Presiunea cea mai mare, pentru combaterea schimbărilor climatice, o pun echipele de top management, autoritățile de reglementare și clienții, câte 68% fiecare, investitorii, în proporție de 66% respectiv societatea civilă, în proporție de 64%. În același timp, aproape două treimi din directorii executivi sunt de părere că schimbările climatice vor avea o influență majoră asupra strategiilor și operațiunilor companiilor pe care le conduc, în următorii trei ani.
„Anul 2022 ne-a dezvăluit direcții în care este nevoie să avansăm rapid, iar recomandările studiului confirmă necesitățile identificate de echipa noastră în interacțiunea cu actori din medii și domenii diverse din România și din regiune: integrarea obiectivelor ESG în strategia și mentalitatea organizațiilor, consolidarea încrederii prin acțiuni oneste și credibile de limitare a schimbărilor climatice, mobilizarea echipelor de top management, colaborarea cu alți actori din piață și provocarea schimbării sistemice, înțelegerea și abordarea sustenabilității ca oportunitate pe termen lung, cu investiții în consecință în procese și tehnologii «curate»”, a precizat Sorin Elisei, Director Consultanță, Deloitte România, și Liderul practicilor de sustenabilitate și energie.
În ceea ce privește beneficiile directe și imediate ale măsurilor de limitare a schimbărilor climatice, 52% dintre executivi au menționat brandul și reputația, 25% creșterea valorii activelor și 23% robustețea și longevitatea afacerii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale