Studiu Deloitte: Trei sferturi dintre companii au crescut investitiile in sustenabilitate in 2022, iar schimbarile climatice reprezinta una dintre prioritatile echipelor de management
Data publicarii: 15-02-2023 | EconomiePotrivit studiului Deloitte CxO Sustainability Report 2023, trei sferturi dintre companii au crescut în anul 2022 investițiile în sustenabilitate. De asemenea, 20% dintre acestea spun că resursele alocate pentru acest domeniu au fost mai mari decât în anii precedenți iar acest lucru s-a întâmplat în ciuda incertitudinilor economice și a creșterii costurilor operaționale. Astfel, pe lângă problemele de pe lanțul de aprovizionare, nevoia de inovație și atragerea talentelor, schimbările climatice au intrat în topul priorităților pe agenda echipelor de conducere ale companiilor la nivel global. Studiul a fost realizat în rândul a peste 2000 de directori executivi din 24 de țări.
„Sustenabilitatea este o prioritate pe agenda de business a ultimilor ani, care obligă la alinierea obiectivelor economice și a celor climatice și impulsionează organizațiile să gândească strategii inovatoare și de impact în business, dar în egală măsură responsabile și eficiente, așa cum afirmă 84% dintre executivii din toată lumea care au participat la studiu. Deloitte se implică atât la nivel global, cât și local, prin echipele noastre de experți în domeniu, în susținerea clienților și a comunităților în demersul deloc simplu de a genera creștere economică și prosperitate, îndeplinind totodată obiective climatice care să asigure durabilitate societăților și economiilor noastre”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Potrivit aceluiași studiu amintit mai sus, 46% dintre companii au resimțit efectele schimbărilor climatice în special în ceea ce privește accesibilitatea resurselor. Presiunea cea mai mare, pentru combaterea schimbărilor climatice, o pun echipele de top management, autoritățile de reglementare și clienții, câte 68% fiecare, investitorii, în proporție de 66% respectiv societatea civilă, în proporție de 64%. În același timp, aproape două treimi din directorii executivi sunt de părere că schimbările climatice vor avea o influență majoră asupra strategiilor și operațiunilor companiilor pe care le conduc, în următorii trei ani.
„Anul 2022 ne-a dezvăluit direcții în care este nevoie să avansăm rapid, iar recomandările studiului confirmă necesitățile identificate de echipa noastră în interacțiunea cu actori din medii și domenii diverse din România și din regiune: integrarea obiectivelor ESG în strategia și mentalitatea organizațiilor, consolidarea încrederii prin acțiuni oneste și credibile de limitare a schimbărilor climatice, mobilizarea echipelor de top management, colaborarea cu alți actori din piață și provocarea schimbării sistemice, înțelegerea și abordarea sustenabilității ca oportunitate pe termen lung, cu investiții în consecință în procese și tehnologii «curate»”, a precizat Sorin Elisei, Director Consultanță, Deloitte România, și Liderul practicilor de sustenabilitate și energie.
În ceea ce privește beneficiile directe și imediate ale măsurilor de limitare a schimbărilor climatice, 52% dintre executivi au menționat brandul și reputația, 25% creșterea valorii activelor și 23% robustețea și longevitatea afacerii.
„Sustenabilitatea este o prioritate pe agenda de business a ultimilor ani, care obligă la alinierea obiectivelor economice și a celor climatice și impulsionează organizațiile să gândească strategii inovatoare și de impact în business, dar în egală măsură responsabile și eficiente, așa cum afirmă 84% dintre executivii din toată lumea care au participat la studiu. Deloitte se implică atât la nivel global, cât și local, prin echipele noastre de experți în domeniu, în susținerea clienților și a comunităților în demersul deloc simplu de a genera creștere economică și prosperitate, îndeplinind totodată obiective climatice care să asigure durabilitate societăților și economiilor noastre”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Potrivit aceluiași studiu amintit mai sus, 46% dintre companii au resimțit efectele schimbărilor climatice în special în ceea ce privește accesibilitatea resurselor. Presiunea cea mai mare, pentru combaterea schimbărilor climatice, o pun echipele de top management, autoritățile de reglementare și clienții, câte 68% fiecare, investitorii, în proporție de 66% respectiv societatea civilă, în proporție de 64%. În același timp, aproape două treimi din directorii executivi sunt de părere că schimbările climatice vor avea o influență majoră asupra strategiilor și operațiunilor companiilor pe care le conduc, în următorii trei ani.
„Anul 2022 ne-a dezvăluit direcții în care este nevoie să avansăm rapid, iar recomandările studiului confirmă necesitățile identificate de echipa noastră în interacțiunea cu actori din medii și domenii diverse din România și din regiune: integrarea obiectivelor ESG în strategia și mentalitatea organizațiilor, consolidarea încrederii prin acțiuni oneste și credibile de limitare a schimbărilor climatice, mobilizarea echipelor de top management, colaborarea cu alți actori din piață și provocarea schimbării sistemice, înțelegerea și abordarea sustenabilității ca oportunitate pe termen lung, cu investiții în consecință în procese și tehnologii «curate»”, a precizat Sorin Elisei, Director Consultanță, Deloitte România, și Liderul practicilor de sustenabilitate și energie.
În ceea ce privește beneficiile directe și imediate ale măsurilor de limitare a schimbărilor climatice, 52% dintre executivi au menționat brandul și reputația, 25% creșterea valorii activelor și 23% robustețea și longevitatea afacerii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall