Studiu Revolut: Românii au făcut 203 milioane de plăți către comercianți cu Revolut, în 2022. O tranzacție din patru - pentru alimente și produse de larg consum
Data publicarii: 15-02-2023 | Finante-BanciPe parcursul anului trecut, clienții Revolut din România au stabilit, potrivit unui studiu realizat chiar de furnizorul de servicii financiare, un record în ceea ce privește numărul de tranzacții realizate. Au fost înregistrate nici mai mult nici mai puțin de 203 milioane de tranzacții în 2022, cu 90% mai multe decât în anul precedent în condițiile în care și baza de clienți a crescut cu 67%. România, cu 2,5 milioane de clienți Revolut a devenit astfel a doua piață ca importanță, după Regatul Unit.
Studiul Revolut relevă de asemenea faptul că toate categoriile de cheltuieli au fost pe un trend ascendent în 2022 atât ca sumă totală cât și ca număr de tranzacții, în topul cheltuielilor intrând divertismentul (+37%), cumpărăturile (+34%) și restaurantele (+33%). Valoarea medie a tranzacțiilor realizate cu această superaplicație pe parcursul anului 2022 în medie a fost de 2181 de euro/utilizator, valoarea medie a tranzacțiilor individuale fiind de 18,3 euro/tranzacție.
Totodată, anul 2022 a reprezentat și anul în care Revolut și-a consolidat poziția de lider în materie de fintech-uri pe piața locală, aplicația fiind preferată de tot mai mulți români pentru gestionarea bugetului personal și al familiei, pentru achizițiile și cumpărăturile de zi cu zi, pentru călătorii sau pentru petrecerea timpului liber. Pe parcursul anului trecut, în medie, la fiecare trei zile, un utilizator mediu al Revolut a făcut o plată către un comerciant local sau din afara țării cu cardul fizic sau virtual, cu un device mobil sau direct din aplicație.
„Din datele agregate de super-aplicația financiară se poate vedea că, anul trecut, clienții Revolut din România au cheltuit cel mai mult la shopping (18% din suma totală a plăților către comercianți), procent inferior, totuși, celui înregistrat în 2021 de aceeași categorie de cheltuieli, care a reprezentat o cincime (20%) din suma totală a plăților către comercianți. Următoarele categorii de cheltuieli după ponderea deținută în volumul total al plăților au fost divertismentul (18%) și supermarketurile și magazinele alimentare (14%)”, se arată într-un comunicat oficial transmis de Revolut.
Astfel, un utilizator obișnuit din România a utilizat cardul sau aplicația Revolut cel mai des pentru a plăti cumpărături obișnuite de alimente și produse de larg consum (o medie de 39 de tranzacții anual). Bugetul s-a împărțit între acest tip de cheltuieli și divertisment sau turism, cel mai mic buget mergând către sănătate.
În topul comercianților după numărul de tranzacții realizate cu Revolut, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacții), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacții), Apple (3,1 milioane tranzacții), Carrefour (3 milioane tranzacții), Tazz (1,6 milioane tranzacții), Compania de transport local Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacții), Emag (1,1 milioane tranzacții), Google (1 milion tranzacții), McDonalds (960.000 tranzacții).
Studiul Revolut relevă de asemenea faptul că toate categoriile de cheltuieli au fost pe un trend ascendent în 2022 atât ca sumă totală cât și ca număr de tranzacții, în topul cheltuielilor intrând divertismentul (+37%), cumpărăturile (+34%) și restaurantele (+33%). Valoarea medie a tranzacțiilor realizate cu această superaplicație pe parcursul anului 2022 în medie a fost de 2181 de euro/utilizator, valoarea medie a tranzacțiilor individuale fiind de 18,3 euro/tranzacție.
Totodată, anul 2022 a reprezentat și anul în care Revolut și-a consolidat poziția de lider în materie de fintech-uri pe piața locală, aplicația fiind preferată de tot mai mulți români pentru gestionarea bugetului personal și al familiei, pentru achizițiile și cumpărăturile de zi cu zi, pentru călătorii sau pentru petrecerea timpului liber. Pe parcursul anului trecut, în medie, la fiecare trei zile, un utilizator mediu al Revolut a făcut o plată către un comerciant local sau din afara țării cu cardul fizic sau virtual, cu un device mobil sau direct din aplicație.
„Din datele agregate de super-aplicația financiară se poate vedea că, anul trecut, clienții Revolut din România au cheltuit cel mai mult la shopping (18% din suma totală a plăților către comercianți), procent inferior, totuși, celui înregistrat în 2021 de aceeași categorie de cheltuieli, care a reprezentat o cincime (20%) din suma totală a plăților către comercianți. Următoarele categorii de cheltuieli după ponderea deținută în volumul total al plăților au fost divertismentul (18%) și supermarketurile și magazinele alimentare (14%)”, se arată într-un comunicat oficial transmis de Revolut.
Astfel, un utilizator obișnuit din România a utilizat cardul sau aplicația Revolut cel mai des pentru a plăti cumpărături obișnuite de alimente și produse de larg consum (o medie de 39 de tranzacții anual). Bugetul s-a împărțit între acest tip de cheltuieli și divertisment sau turism, cel mai mic buget mergând către sănătate.
În topul comercianților după numărul de tranzacții realizate cu Revolut, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacții), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacții), Apple (3,1 milioane tranzacții), Carrefour (3 milioane tranzacții), Tazz (1,6 milioane tranzacții), Compania de transport local Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacții), Emag (1,1 milioane tranzacții), Google (1 milion tranzacții), McDonalds (960.000 tranzacții).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial