Raportul Anual 2021 Revolut: Primul an pe profit, EBITDA ajustata de 100 milioane GBP si profit net de 26,3 milioane GBP
Data publicarii: 14-03-2023 | Finante-BanciRevolut a publicat Raportul Anual aferent perioadei dintre 1 ianuarie și 31 decembrie 2021. Potrivit datelor oficiale, compania a înregistrat un important progres la nivelul indicatorilor financiari, anul 2021 fiind și primul an de profit. Totodată, observăm continua creștere a bazei de clienți și a veniturilor pe toate segmentele de business.
Astfel, în 2021, veniturile Revolut s-au triplat față de anul precedent, ajungând la 636 de milioane de lire sterline (220 de milioane în 2020). Principalele linii de business generatoare de profit au fost plățile prin intermediul aplicației, abonamentele, schimburile valutare și serviciile de tranzacționare. Diversitatea portofoliului de servicii și clienți a condus astfel la înregistrarea unui EBITDA ajustat la 100,3 milioane de lire sterline, a unui profit operațional de 59 de milioane de lire sterline din care profitul net a fost de 26,3 milioane de lire sterline. Pe de altă parte, cheltuielile operaționale au crescut de la un an la altul cu doar 37%.
Performanțele financiare au fost susținute și de o creștere cu cincizeci de procente a numărului de clienți activi săptămânal. A crescut cu 10% și suma medie a cheltuielilor pe utilizator. De asemenea, soldul depozitelor deținute de clienții Revolut a crescut cu 58% față de anul 2020, ajungând la 7,4 miliarde de lire sterline la finele anului 2021, comparativ cu 4,6 miliarde de lire sterline, la finele anului 2020.
„Am încheiat un prim an cu profit și am demonstrat că putem susține ritmul accelerat de creștere și am majorat veniturile generate de toate liniile de produse. În 2021, am obținut licența bancară integrală, emisă de Banca Centrală Europeană, și am adăugat milioane de clienți noi. Am lansat mai multe produse noi și am văzut cum activitatea clienților noștri s-a intensificat”, a declarat Nik Storonsky, CEO-ul și co-fondatorul companiei.
„2021 a reprezentat o bornă importantă pentru companie, fiind primul an în care am devenit profitabili. Această performanță financiară puternică dovedește că Revolut a făcut un pas important de la un start-up concentrat în special pe creștere la o companie în faza de expansiune, axată pe profitabilitate”, a adăugat Martin Gilbert, Președintele Revolut.
„Suntem mulțumiți de evoluțiile pozitive importante pe care le-am observat de la sfârșitul anului 2021. Am remarcat un avans puternic al plăților, anul trecut, deoarece am atras tot mai mulți clienți, care au reluat călătoriile și activitatea turistică. Veniturile totale din 2022 au crescut cu mai mult de 30% și au depășit 850 de milioane de lire sterline, o dovadă a modelului de business diversificat. În 2022, ne-am concentrat pe creștere și pe intensificarea eforturilor de marketing și vânzări pentru ambele linii operaționale - Retail și Business. Investițiile realizate au dat roade și am înregistrat o extindere a bazei de clienți, care s-a majorat cu 9 milioane de clienți noi (+54%). În prezent, Revolut are peste 27 de milioane de clienți, dublu față de începutul anului 2021, iar 6 milioane dintre aceștia sunt clienți britanici, a adăugat Mikko Salovaara, Chief Financial Officer”.
Astfel, în 2021, veniturile Revolut s-au triplat față de anul precedent, ajungând la 636 de milioane de lire sterline (220 de milioane în 2020). Principalele linii de business generatoare de profit au fost plățile prin intermediul aplicației, abonamentele, schimburile valutare și serviciile de tranzacționare. Diversitatea portofoliului de servicii și clienți a condus astfel la înregistrarea unui EBITDA ajustat la 100,3 milioane de lire sterline, a unui profit operațional de 59 de milioane de lire sterline din care profitul net a fost de 26,3 milioane de lire sterline. Pe de altă parte, cheltuielile operaționale au crescut de la un an la altul cu doar 37%.
Performanțele financiare au fost susținute și de o creștere cu cincizeci de procente a numărului de clienți activi săptămânal. A crescut cu 10% și suma medie a cheltuielilor pe utilizator. De asemenea, soldul depozitelor deținute de clienții Revolut a crescut cu 58% față de anul 2020, ajungând la 7,4 miliarde de lire sterline la finele anului 2021, comparativ cu 4,6 miliarde de lire sterline, la finele anului 2020.
„Am încheiat un prim an cu profit și am demonstrat că putem susține ritmul accelerat de creștere și am majorat veniturile generate de toate liniile de produse. În 2021, am obținut licența bancară integrală, emisă de Banca Centrală Europeană, și am adăugat milioane de clienți noi. Am lansat mai multe produse noi și am văzut cum activitatea clienților noștri s-a intensificat”, a declarat Nik Storonsky, CEO-ul și co-fondatorul companiei.
„2021 a reprezentat o bornă importantă pentru companie, fiind primul an în care am devenit profitabili. Această performanță financiară puternică dovedește că Revolut a făcut un pas important de la un start-up concentrat în special pe creștere la o companie în faza de expansiune, axată pe profitabilitate”, a adăugat Martin Gilbert, Președintele Revolut.
„Suntem mulțumiți de evoluțiile pozitive importante pe care le-am observat de la sfârșitul anului 2021. Am remarcat un avans puternic al plăților, anul trecut, deoarece am atras tot mai mulți clienți, care au reluat călătoriile și activitatea turistică. Veniturile totale din 2022 au crescut cu mai mult de 30% și au depășit 850 de milioane de lire sterline, o dovadă a modelului de business diversificat. În 2022, ne-am concentrat pe creștere și pe intensificarea eforturilor de marketing și vânzări pentru ambele linii operaționale - Retail și Business. Investițiile realizate au dat roade și am înregistrat o extindere a bazei de clienți, care s-a majorat cu 9 milioane de clienți noi (+54%). În prezent, Revolut are peste 27 de milioane de clienți, dublu față de începutul anului 2021, iar 6 milioane dintre aceștia sunt clienți britanici, a adăugat Mikko Salovaara, Chief Financial Officer”.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- NN Investment Partners își schimbă denumirea în Goldman Sachs Asset Management
- Studiu Deloitte: asiguratorii au provocari legate de crestere si de profitabilitate in 2023, dar si oportunitati generate de asigurarea riscurilor cibernetice, tranzitia catre energia verde si noile standarde de raportare
- Cushman & Wakefield Echinox: Portofoliul de clădiri administrate s-a triplat în ultimii 5 ani; potențialul de creștere rămâne ridicat pe fondul dezvoltării pieței imobiliare
- Studiu Deloitte Legal: companiile din Romania se asteapta la cresterea numarului de insolvente si de litigii legate de siguranta datelor cu caracter personal si de protectia consumatorilor
- Sondaj Storia.ro - Ce parere au agentii si consumatorii despre Legea Agentului Imobiliar
- Opinie Deloitte: UE a adoptat DORA, un fel de GDPR al siguranței cibernetice pentru organizațiile din sectorul financiar. Ce presupune noul cadru de reglementare pentru echipele de management?
- BCR: Dezvoltare digitala a portofoliului investitional prin George
- Index salarial: Cât câștigă cei care lucrează în sectorul de service & reparații
- Grupul Banca Transilvania: 1.000 de finantari in 4 luni, prin BT Mic
- Activ Property Services a implinit 30 de ani de existență,și așteaptă venituri de 1,5 milioane Euro în 2023
- Banca Transilvania: noutate in BT Pay, achizitionare polita asigurare RCA
- EY România - Claudia Sofianu și Dan Răuț: România trebuie să implementeze Venitul Minim European Adecvat până în 2024
- Studiu Deloitte: companiile din Romania sunt preocupate de incetinirea cresterii economice, somaj si inflatia ridicata
- Sondaj eJobs: Salariul, oportunitățile de creștere profesională și posibilitatea de a lucra remote sunt cele mai importante criterii la angajare ale Generației Z
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori au înregistrat o tendință de creștere pe parcursul anului 2022