Opinie Deloitte: Peste jumatate din companii isi aliniaza obiectivele de invatare cu rezultatele de business. Cum poate fi construita o cultura a tolerantei zero fata de frauda si nereguli cu ajutorul cursurilor virtuale?

Data publicarii: 02-05-2023 | Educatie
E-learning-ul, un concept relativ nou, care presupune orice formă de transmitere și asimilare de cunoștințe în mediul virtual a crescut în popularitate în ultimii doi ani, în special datorită perioadei de pandemie, care a accelerat nevoia organizațiilor de a utiliza platforme tehnologice pentru a stimula inițiativele de dezvoltare profesională și învățare. Și da, e nevoie de studiu, într-o lume în care tehnologia evoluează cu rapiditate și lucrurile se schimbă de la un an la altul, echipele companiilor fiind nevoite să țină pasul cu toate aceste transformări, să se adapteze din mers și să învețe lucruri noi.

Potrivit unor studii recente realizate de Deloitte, 95% dintre companii, la nivel global, au implementat și utilizat deja soluții de învățare virtuală, în special în perioada pandemiei, când au fost nevoite să se adapteze la noua situație. De asemenea, peste 25% dintre acestea, privesc trainingurile și serviciile conexe virtuale ca prioritate de top pentru următorii trei până la cinci ani, deficitul de competențe digitale ale angajaților fiind o provocare în acest sens.

Soluțiile de e-learning au crescut în popularitate în ultimii ani și în România, tendința fiind cea de accelerare în perioada care urmează.

„Odată cu apariția internetului de mare viteză și cu accesul tot mai larg la tehnologie, tranziția de la cursuri cu prezență exclusiv fizică spre formule online sau hibride a devenit mai simplu de realizat. Este din ce în ce mai dificil pentru indivizi și echipe să își mențină atenția în timpul sesiunilor prelungite de formare on site, cu atât mai mult cu cât capacitatea de concentrare a cursanților s-a diminuat semnificativ în timp, iar cercetările arată că soluțiile de e-learning sunt mai eficiente în termeni de asimilare a cunoștințelor, pentru că reduc diferențele dintre nevoile de învățare și rutina jobului. Așadar, învățarea în mediul virtual este nu doar mai captivantă și mai eficientă, ci și mai comodă, permițând angajaților să-și îmbunătățească cunoștințele și să-și și exerseze abilitățile „la distanță”, în propriul ritm și atunci când aleg ei, cu ajutorul unui conținut adaptat nevoilor companiei și centrat pe cursant”, scriu Denisa Simion, Manager Servicii Corporate Forensics, Deloitte România, și Dilek Batmaz, fondator al platformei de e-learning DB Academy.

Pe de altă parte, organizarea unor cursuri virtuale la nivel de corporație, pentru grupuri mari de oameni care locuiesc în zone cu fusuri orare diferite chiar, poate ajuta la crearea unei culturi de integritate și aliniere la reglementările în vigoare uniforme pe toate regiunile globului.

„De exemplu, instruirea angajaților în chestiuni legate de înțelegerea și recunoașterea fraudei, împărtășind cadre conceptuale din diverse regiuni și jurisdicții, exemple, studii de caz și bune practici internaționale, totul în cadrul unor platforme de învățare integrate, este esențială pentru a proteja organizația de posibile daune financiare și de reputație, în țară și peste hotare. Angajații și liderii organizației învață cum să detecteze, să recunoască și să raporteze potențiale indicii și semnale de alarmă cu privire la fraudă și abateri, cum să înțeleagă tipurile de fraudă și consecințele acestora, cum să identifice un comportament suspect, dar, cel mai important, cum să respecte politicile și procedurile și să aibă o conduită etică, individual și ca echipă”, adaugă experții Deloitte.