Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
Data publicarii: 13-05-2023 | EconomiePotrivit celui mai recent studiu realizat de EY România cu scopul de a evalua impactul pe care ultimele reglementări fiscale le au asupra companiilor românești, cea mai mare parte a acestora, adica 73%, se așteaptă ca în acest an (2023) să plătească mai multe taxe și impozite comparativ cu anii anteriori. Doar 27% dintre companii consideră că nu va fi cazul, și anume, să plătească mai mult decât în trecut.
Studiul amintit mai sus a sondat felul în care companiile care activează în România au primit noile reglementări fiscale, dacă acestea sunt pregătite și măsura în care sunt capabile de a adopta modificările într-un mod eficient, în structura și procedurile interne. De asemenea, s-a analizat și așteptările pe care le au companiile vis-a-vis de schimbările viitoare.
Anul trecut, a intrat în vigoare Ordonanța de Urgență cu numărul 133. Aceasta a legiferat noi modificări la Codul FIscal, modificări cu aplicabilitate în 2022 sau începând cu data de 1 ianuarie 2023.
De asemenea, sunt în așteptare și normele de aplicare care în mod normal ar trebui să completeze legi care vor intra în vigoare în 2024. Observăm astfel și faptul că sistemul fiscal românesc traversează o perioadă extrem de agitată, cu schimbări de anvergură care vor avea un impact pe termen lung asupra activităților companiilor locale indiferent de sectorul în care activează acestea.
Obiectivul principal al statului Român, prin intermediul autorității de aplicare ANAF și de reglementare Ministerul Finanțelor, este cel de a crește veniturile bugetare prin conformarea voluntară la plata taxelor și impozitelor dar și prin creșterea calității controalelor, digitalizare și aducerea la suprafață a activităților care până nu demult se derulau în zone mai puțin controlabile din zona gri/neagră a economiei naționale.
„Majoritatea (61%) celor care se așteaptă la o creștere a taxelor pe care le vor avea de plătit în viitorul apropiat consideră că acest lucru se va datora creșterii activității companiilor în care activează sau/și evoluției inflației, ceea ce este interesant la o analiză mai atentă, întrucât reflectă, pe de o parte, o performanță pozitivă - cel puțin nominală - a afacerilor și, pe de altă parte, faptul că impactul inflaționist a devenit un indicator de care se ține seama în planurile de afaceri”, apreciază Alex Milcev, liderul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică, EY România.
Studiul amintit mai sus a sondat felul în care companiile care activează în România au primit noile reglementări fiscale, dacă acestea sunt pregătite și măsura în care sunt capabile de a adopta modificările într-un mod eficient, în structura și procedurile interne. De asemenea, s-a analizat și așteptările pe care le au companiile vis-a-vis de schimbările viitoare.
Anul trecut, a intrat în vigoare Ordonanța de Urgență cu numărul 133. Aceasta a legiferat noi modificări la Codul FIscal, modificări cu aplicabilitate în 2022 sau începând cu data de 1 ianuarie 2023.
De asemenea, sunt în așteptare și normele de aplicare care în mod normal ar trebui să completeze legi care vor intra în vigoare în 2024. Observăm astfel și faptul că sistemul fiscal românesc traversează o perioadă extrem de agitată, cu schimbări de anvergură care vor avea un impact pe termen lung asupra activităților companiilor locale indiferent de sectorul în care activează acestea.
Obiectivul principal al statului Român, prin intermediul autorității de aplicare ANAF și de reglementare Ministerul Finanțelor, este cel de a crește veniturile bugetare prin conformarea voluntară la plata taxelor și impozitelor dar și prin creșterea calității controalelor, digitalizare și aducerea la suprafață a activităților care până nu demult se derulau în zone mai puțin controlabile din zona gri/neagră a economiei naționale.
„Majoritatea (61%) celor care se așteaptă la o creștere a taxelor pe care le vor avea de plătit în viitorul apropiat consideră că acest lucru se va datora creșterii activității companiilor în care activează sau/și evoluției inflației, ceea ce este interesant la o analiză mai atentă, întrucât reflectă, pe de o parte, o performanță pozitivă - cel puțin nominală - a afacerilor și, pe de altă parte, faptul că impactul inflaționist a devenit un indicator de care se ține seama în planurile de afaceri”, apreciază Alex Milcev, liderul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică, EY România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial