Cushman & Wakefield Echinox: Afacerile cumulate ale marilor rețele de retail au crescut cu 16,3% în 2022 vs 2021, avans peste rata medie anuală a inflației; vânzările de cosmetice, îmbrăcăminte și cele din restaurante și cafenele au crescut cel
Data publicarii: 23-06-2023 | EconomiePotrivit studiului Romania Retail Snapshot 2023 realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox în acest an, marile rețele de retail au înregistrat în anul 2022 o cifră de afaceri cu aproape 16,3% mai mare decât în anul precedent. Studiul a fost realizat pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, toate segmentele analizate înregistrând creșteri față de anul 2021 în ceea ce privește cifra de afaceri. Cele mai mari creșteri au fost astfel raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), restaurante și cafenele (32,5%) respectiv fashion (24,5%). Printre alte domenii analizate cu această ocazie regăsim DIY, Articole Sportive, Încălțăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Electro-IT, Magazine Specializate.
Cei 114 retailer analizați în studiul CWE cumulează o rețea de peste 6000 de magazine din toată țara, majoritatea dintre acestea funcționând în cadrul unor proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale. Acestea au raportat o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro. Prin comparație, cifra de afaceri raportată în anul 2021 a fost de 27,7 miliarde.
”Piața de retail din România a trecut în ultimii trei ani printr-o perioadă marcată de restricțiile impuse de pandemia Covid-19, restricții ce au dus inițial la închiderea și apoi la limitarea accesului în centrele comerciale, mai apoi existând o perioadă caracterizată prin creșterea galopantă a inflației, cu consecințe asupra puterii de cumpărare și implicit asupra consumului. Este impresionant așadar faptul că, pe fondul tuturor acestor probleme, fiecare din cele 12 segmente au reușit să performeze mai bine în 2022 față de 2019, anul premergător crizei sanitare. De asemenea, dacă analizăm datele din perioada 2019 - 2022, creșterea medie anuală a cifrelor de afaceri aferente marilor rețele de retail a fost de 11,7%, în condițiile în care rata medie anuală a inflației în acest interval a fost de 7,1%. Retailul a continuat și în 2022 să aibă o contribuție importantă la creșterea și formarea PIB-ului, aspect pe care l-am observat și în primul trimestru al acestui an,” spune Vlad Săftoiu, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.
Majorarea veniturilor obținute de retailerii din România a fost obținută în anul 2022 în parte de deschiderile de noi magazine dar și de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice după eliminarea tuturor restricțiilor impuse pe perioada pandemiei de Covid-19. Extinderile amintite mai sus au fost favorizate și de investițiile dezvoltatorilor de retail, aceștia finalizând în perioada 2019 - 2022 39 de proiecte reprezentând peste jumătate de milion de metri pătrați de noi spații de retail.
Cei 114 retailer analizați în studiul CWE cumulează o rețea de peste 6000 de magazine din toată țara, majoritatea dintre acestea funcționând în cadrul unor proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale. Acestea au raportat o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro. Prin comparație, cifra de afaceri raportată în anul 2021 a fost de 27,7 miliarde.
”Piața de retail din România a trecut în ultimii trei ani printr-o perioadă marcată de restricțiile impuse de pandemia Covid-19, restricții ce au dus inițial la închiderea și apoi la limitarea accesului în centrele comerciale, mai apoi existând o perioadă caracterizată prin creșterea galopantă a inflației, cu consecințe asupra puterii de cumpărare și implicit asupra consumului. Este impresionant așadar faptul că, pe fondul tuturor acestor probleme, fiecare din cele 12 segmente au reușit să performeze mai bine în 2022 față de 2019, anul premergător crizei sanitare. De asemenea, dacă analizăm datele din perioada 2019 - 2022, creșterea medie anuală a cifrelor de afaceri aferente marilor rețele de retail a fost de 11,7%, în condițiile în care rata medie anuală a inflației în acest interval a fost de 7,1%. Retailul a continuat și în 2022 să aibă o contribuție importantă la creșterea și formarea PIB-ului, aspect pe care l-am observat și în primul trimestru al acestui an,” spune Vlad Săftoiu, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.
Majorarea veniturilor obținute de retailerii din România a fost obținută în anul 2022 în parte de deschiderile de noi magazine dar și de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice după eliminarea tuturor restricțiilor impuse pe perioada pandemiei de Covid-19. Extinderile amintite mai sus au fost favorizate și de investițiile dezvoltatorilor de retail, aceștia finalizând în perioada 2019 - 2022 39 de proiecte reprezentând peste jumătate de milion de metri pătrați de noi spații de retail.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial