Studiu Deloitte: generatiile mai tinere cred ca experientele online le pot substitui semnificativ pe cele offline
Data publicarii: 20-07-2023 | LifestylePotrivit raportului Deloitte Digital Media Trends 2023, consumatorii și în special generațiile tinere, sunt din ce în ce mai captivați și atrași de experiențele online, jumătate din respondenții care fac parte din Generația Z și Millenials considerând că acestea pot substitui semnificativ experiențele offline. Totodată, aceștia afirmă că petrec mai mult timp interacționând pe rețelele de socializare decât în lumea reală. Pe de altă parte, doar 20% dintre respondenții Generației X, Baby Boomers și Matures sunt de aceeași părere cu tinerii din Gen Z și Millenials.
Raportul Deloitte Digital Media Trends 2023 a fost realizat ăn Statele Unite ale Americii, în rândul a peste 2000 de consumatori.
În ceea ce privește activitățile digitale de divertisment preferate de consumatori, pe primele două poziții regăsim filmele și emisiunile TV (30% din Millenials și Generația Z, respectiv 55% din cei mai maturi) și ascultarea muzicii (26% din tineri și 22% din maturi). Pe locul al treilea se clasează vizionarea conținutului generat de utilizatori, topul fiind completat de jocurile video și ascultarea podcasturilor.
De asemenea, generațiile mai tinere apelează la diferite tipuri de activități digitale pentru comunicare socială. Aici, membrii generațiilor Z și Millenials sunt cei mai bine conectați cu comunitățile online atunci când urmăresc conținut generat de utilizatori (27%), joacă jocuri video (19%), vizionează filme sau emisiuni TV (18%) sau ascultă muzică (17%). La polul opus se află cei din generațiile X, Baby Boomers sau Matures, care nu se simt deloc conectați cu alte persoane atunci când desfășoară acest tip de activități.
„Observăm că ramurile din peisajul media și de divertisment au devenit mai interconectate și interdependente. Raportul ne arată că jumătate dintre consumatori urmăresc adesea emisiuni sau filme prin intermediul platformelor de streaming video după ce au aflat despre ele pe rețelele de socializare, descoperă frecvent muzică nouă atunci când joacă jocuri video și le-ar plăcea ca mai multe dintre filmele și emisiunile TV preferate să fie transpuse în experiențe de gaming. În acest context, devine evidentă necesitatea transformării modului în care brandurile se conectează cu diferitele categorii de consumatori, integrând toate aceste noi realități în strategiile de business pe baza cărora vor dezvolta și promova produse și servicii”, a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România, Liderul industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Dintre toate activitățile din mediul online, vizionarea de conținut creat de utilizatori este cea care s-a bucurat de cea mai mare creștere în popularitate în ultima perioadă. Cei mai mulți consumatori, și anume 39%, preferă acest tip de conținut pentru că este gratuit în vreme ce 35% o fac pentru că îl consideră relevant.
Pentru mulți oameni, creatorii de conținut sunt și influenceri, modele pe care le urmează, ascultă, imită. Ei țin cont de părerile acestora atunci când acordă încredere unui brand sau când iau decizii de cumpărare.
Raportul Deloitte Digital Media Trends 2023 a fost realizat ăn Statele Unite ale Americii, în rândul a peste 2000 de consumatori.
În ceea ce privește activitățile digitale de divertisment preferate de consumatori, pe primele două poziții regăsim filmele și emisiunile TV (30% din Millenials și Generația Z, respectiv 55% din cei mai maturi) și ascultarea muzicii (26% din tineri și 22% din maturi). Pe locul al treilea se clasează vizionarea conținutului generat de utilizatori, topul fiind completat de jocurile video și ascultarea podcasturilor.
De asemenea, generațiile mai tinere apelează la diferite tipuri de activități digitale pentru comunicare socială. Aici, membrii generațiilor Z și Millenials sunt cei mai bine conectați cu comunitățile online atunci când urmăresc conținut generat de utilizatori (27%), joacă jocuri video (19%), vizionează filme sau emisiuni TV (18%) sau ascultă muzică (17%). La polul opus se află cei din generațiile X, Baby Boomers sau Matures, care nu se simt deloc conectați cu alte persoane atunci când desfășoară acest tip de activități.
„Observăm că ramurile din peisajul media și de divertisment au devenit mai interconectate și interdependente. Raportul ne arată că jumătate dintre consumatori urmăresc adesea emisiuni sau filme prin intermediul platformelor de streaming video după ce au aflat despre ele pe rețelele de socializare, descoperă frecvent muzică nouă atunci când joacă jocuri video și le-ar plăcea ca mai multe dintre filmele și emisiunile TV preferate să fie transpuse în experiențe de gaming. În acest context, devine evidentă necesitatea transformării modului în care brandurile se conectează cu diferitele categorii de consumatori, integrând toate aceste noi realități în strategiile de business pe baza cărora vor dezvolta și promova produse și servicii”, a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România, Liderul industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Dintre toate activitățile din mediul online, vizionarea de conținut creat de utilizatori este cea care s-a bucurat de cea mai mare creștere în popularitate în ultima perioadă. Cei mai mulți consumatori, și anume 39%, preferă acest tip de conținut pentru că este gratuit în vreme ce 35% o fac pentru că îl consideră relevant.
Pentru mulți oameni, creatorii de conținut sunt și influenceri, modele pe care le urmează, ascultă, imită. Ei țin cont de părerile acestora atunci când acordă încredere unui brand sau când iau decizii de cumpărare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall