Studiu Deloitte: generatiile mai tinere cred ca experientele online le pot substitui semnificativ pe cele offline
Data publicarii: 20-07-2023 | LifestylePotrivit raportului Deloitte Digital Media Trends 2023, consumatorii și în special generațiile tinere, sunt din ce în ce mai captivați și atrași de experiențele online, jumătate din respondenții care fac parte din Generația Z și Millenials considerând că acestea pot substitui semnificativ experiențele offline. Totodată, aceștia afirmă că petrec mai mult timp interacționând pe rețelele de socializare decât în lumea reală. Pe de altă parte, doar 20% dintre respondenții Generației X, Baby Boomers și Matures sunt de aceeași părere cu tinerii din Gen Z și Millenials.
Raportul Deloitte Digital Media Trends 2023 a fost realizat ăn Statele Unite ale Americii, în rândul a peste 2000 de consumatori.
În ceea ce privește activitățile digitale de divertisment preferate de consumatori, pe primele două poziții regăsim filmele și emisiunile TV (30% din Millenials și Generația Z, respectiv 55% din cei mai maturi) și ascultarea muzicii (26% din tineri și 22% din maturi). Pe locul al treilea se clasează vizionarea conținutului generat de utilizatori, topul fiind completat de jocurile video și ascultarea podcasturilor.
De asemenea, generațiile mai tinere apelează la diferite tipuri de activități digitale pentru comunicare socială. Aici, membrii generațiilor Z și Millenials sunt cei mai bine conectați cu comunitățile online atunci când urmăresc conținut generat de utilizatori (27%), joacă jocuri video (19%), vizionează filme sau emisiuni TV (18%) sau ascultă muzică (17%). La polul opus se află cei din generațiile X, Baby Boomers sau Matures, care nu se simt deloc conectați cu alte persoane atunci când desfășoară acest tip de activități.
„Observăm că ramurile din peisajul media și de divertisment au devenit mai interconectate și interdependente. Raportul ne arată că jumătate dintre consumatori urmăresc adesea emisiuni sau filme prin intermediul platformelor de streaming video după ce au aflat despre ele pe rețelele de socializare, descoperă frecvent muzică nouă atunci când joacă jocuri video și le-ar plăcea ca mai multe dintre filmele și emisiunile TV preferate să fie transpuse în experiențe de gaming. În acest context, devine evidentă necesitatea transformării modului în care brandurile se conectează cu diferitele categorii de consumatori, integrând toate aceste noi realități în strategiile de business pe baza cărora vor dezvolta și promova produse și servicii”, a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România, Liderul industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Dintre toate activitățile din mediul online, vizionarea de conținut creat de utilizatori este cea care s-a bucurat de cea mai mare creștere în popularitate în ultima perioadă. Cei mai mulți consumatori, și anume 39%, preferă acest tip de conținut pentru că este gratuit în vreme ce 35% o fac pentru că îl consideră relevant.
Pentru mulți oameni, creatorii de conținut sunt și influenceri, modele pe care le urmează, ascultă, imită. Ei țin cont de părerile acestora atunci când acordă încredere unui brand sau când iau decizii de cumpărare.
Raportul Deloitte Digital Media Trends 2023 a fost realizat ăn Statele Unite ale Americii, în rândul a peste 2000 de consumatori.
În ceea ce privește activitățile digitale de divertisment preferate de consumatori, pe primele două poziții regăsim filmele și emisiunile TV (30% din Millenials și Generația Z, respectiv 55% din cei mai maturi) și ascultarea muzicii (26% din tineri și 22% din maturi). Pe locul al treilea se clasează vizionarea conținutului generat de utilizatori, topul fiind completat de jocurile video și ascultarea podcasturilor.
De asemenea, generațiile mai tinere apelează la diferite tipuri de activități digitale pentru comunicare socială. Aici, membrii generațiilor Z și Millenials sunt cei mai bine conectați cu comunitățile online atunci când urmăresc conținut generat de utilizatori (27%), joacă jocuri video (19%), vizionează filme sau emisiuni TV (18%) sau ascultă muzică (17%). La polul opus se află cei din generațiile X, Baby Boomers sau Matures, care nu se simt deloc conectați cu alte persoane atunci când desfășoară acest tip de activități.
„Observăm că ramurile din peisajul media și de divertisment au devenit mai interconectate și interdependente. Raportul ne arată că jumătate dintre consumatori urmăresc adesea emisiuni sau filme prin intermediul platformelor de streaming video după ce au aflat despre ele pe rețelele de socializare, descoperă frecvent muzică nouă atunci când joacă jocuri video și le-ar plăcea ca mai multe dintre filmele și emisiunile TV preferate să fie transpuse în experiențe de gaming. În acest context, devine evidentă necesitatea transformării modului în care brandurile se conectează cu diferitele categorii de consumatori, integrând toate aceste noi realități în strategiile de business pe baza cărora vor dezvolta și promova produse și servicii”, a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România, Liderul industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Dintre toate activitățile din mediul online, vizionarea de conținut creat de utilizatori este cea care s-a bucurat de cea mai mare creștere în popularitate în ultima perioadă. Cei mai mulți consumatori, și anume 39%, preferă acest tip de conținut pentru că este gratuit în vreme ce 35% o fac pentru că îl consideră relevant.
Pentru mulți oameni, creatorii de conținut sunt și influenceri, modele pe care le urmează, ascultă, imită. Ei țin cont de părerile acestora atunci când acordă încredere unui brand sau când iau decizii de cumpărare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania isi consolideaza practica de servicii fiscale, prin promovarea a patru angajati in functiile de directori
- EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024