43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
Data publicarii: 07-09-2023 | ImobiliareConform celui mai recent studiu realizat de Storia.ro, una dintre cele mai mari platforme de imobiliare din România, majoritatea celor chestionați au răspuns pozitiv cu privire la intenția de a achiziționa o locuință în următorii doi ani. Întrebați ce tipuri de locuințe și-ar dori, 47% dintre respondenți au în vedere apartamente cu 3 camere, 41% sunt orientați spre locuințe cu două camere în vreme ce 19% sunt interesați de a achiziționa locuințe mai mari, cu patru camere. Doar 8% și-ar cumpăra locuințe cu mai mult de patru camere în vreme ce 11% au în vedere achiziționarea unei garsoniere.
În ceea ce privește vârstele celor care au răspuns la acest sondaj, cei din generația Z (sub 26 ani) și cei din generația X (43 până la 58 de ani) prezintă un interes crescut pentru achiziționarea locuințelor cu două camere. Cei din generația Y (între 27 și 47 de ani), au în vedere achiziționarea locuințelor cu 3 camere. În aceeași situație se află și cei din generația Baby Boomers (peste 59 de ani).
În vreme ce 49% dintre respondenți au menționat că și-ar dori să achiziționeze o casă, 51% dintre cei care au participat la sondaj au menționat un apartament ca fiind prima opțiune. Din cei care și-ar dori o casă, 60% fac parte din generația Baby Boomers, adică persoane cu vârste de peste 59 de ani. Dintre cei care și-ar dori un apartament, 67% sunt persoane sub 25 de ani.
În ceea ce privește anul construcției, 53% dintre respondenți și-ar dori locuințe construite în perioada 2001 - 2020 în vreme ce 48% și-ar dori locuințe construite în perioada 1977 - 2000. Doar 12% dintre respondenți și-ar dori locuințe construite înainte de 1977. În ceea ce privește modalitatea de achitare a proprietății, 47% dintre respondenți declară că ar achita-o prin intermediul unui credit bancar, 41% ar plăti cash, iar 12% ar face rate direct la dezvoltator.
„Așa cum ne arată studiul pe care l-am desfășurat recent, majoritatea respondenților din generațiile Y (59%) și Z (49%), cu vârste de până la 42 de ani, plănuiesc să facă achiziții imobiliare cu ajutorul unui credit bancar, în timp ce persoanele de peste 43 de ani, din generația X (55%) și Baby Boomers (82%) preferă să achite un imobil prin plata cash. Interesant de observat este procentajul celor care sunt dispuși să aloce de la 90.000 de euro până la peste 300.000 de euro pentru o locuință. În această categorie, care investește cel mai mult într-o locuință, intră 43% din generația Y (27-42 de ani), 34% din generația X (43-58 ani), 30% din generația Z (sub 26 ani) și 25% din generația Baby Boomers (peste 59 de ani)” a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia.ro & OLX Imobiliare.
În ceea ce privește vârstele celor care au răspuns la acest sondaj, cei din generația Z (sub 26 ani) și cei din generația X (43 până la 58 de ani) prezintă un interes crescut pentru achiziționarea locuințelor cu două camere. Cei din generația Y (între 27 și 47 de ani), au în vedere achiziționarea locuințelor cu 3 camere. În aceeași situație se află și cei din generația Baby Boomers (peste 59 de ani).
În vreme ce 49% dintre respondenți au menționat că și-ar dori să achiziționeze o casă, 51% dintre cei care au participat la sondaj au menționat un apartament ca fiind prima opțiune. Din cei care și-ar dori o casă, 60% fac parte din generația Baby Boomers, adică persoane cu vârste de peste 59 de ani. Dintre cei care și-ar dori un apartament, 67% sunt persoane sub 25 de ani.
În ceea ce privește anul construcției, 53% dintre respondenți și-ar dori locuințe construite în perioada 2001 - 2020 în vreme ce 48% și-ar dori locuințe construite în perioada 1977 - 2000. Doar 12% dintre respondenți și-ar dori locuințe construite înainte de 1977. În ceea ce privește modalitatea de achitare a proprietății, 47% dintre respondenți declară că ar achita-o prin intermediul unui credit bancar, 41% ar plăti cash, iar 12% ar face rate direct la dezvoltator.
„Așa cum ne arată studiul pe care l-am desfășurat recent, majoritatea respondenților din generațiile Y (59%) și Z (49%), cu vârste de până la 42 de ani, plănuiesc să facă achiziții imobiliare cu ajutorul unui credit bancar, în timp ce persoanele de peste 43 de ani, din generația X (55%) și Baby Boomers (82%) preferă să achite un imobil prin plata cash. Interesant de observat este procentajul celor care sunt dispuși să aloce de la 90.000 de euro până la peste 300.000 de euro pentru o locuință. În această categorie, care investește cel mai mult într-o locuință, intră 43% din generația Y (27-42 de ani), 34% din generația X (43-58 ani), 30% din generația Z (sub 26 ani) și 25% din generația Baby Boomers (peste 59 de ani)” a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia.ro & OLX Imobiliare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online