43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
Data publicarii: 07-09-2023 | ImobiliareConform celui mai recent studiu realizat de Storia.ro, una dintre cele mai mari platforme de imobiliare din România, majoritatea celor chestionați au răspuns pozitiv cu privire la intenția de a achiziționa o locuință în următorii doi ani. Întrebați ce tipuri de locuințe și-ar dori, 47% dintre respondenți au în vedere apartamente cu 3 camere, 41% sunt orientați spre locuințe cu două camere în vreme ce 19% sunt interesați de a achiziționa locuințe mai mari, cu patru camere. Doar 8% și-ar cumpăra locuințe cu mai mult de patru camere în vreme ce 11% au în vedere achiziționarea unei garsoniere.
În ceea ce privește vârstele celor care au răspuns la acest sondaj, cei din generația Z (sub 26 ani) și cei din generația X (43 până la 58 de ani) prezintă un interes crescut pentru achiziționarea locuințelor cu două camere. Cei din generația Y (între 27 și 47 de ani), au în vedere achiziționarea locuințelor cu 3 camere. În aceeași situație se află și cei din generația Baby Boomers (peste 59 de ani).
În vreme ce 49% dintre respondenți au menționat că și-ar dori să achiziționeze o casă, 51% dintre cei care au participat la sondaj au menționat un apartament ca fiind prima opțiune. Din cei care și-ar dori o casă, 60% fac parte din generația Baby Boomers, adică persoane cu vârste de peste 59 de ani. Dintre cei care și-ar dori un apartament, 67% sunt persoane sub 25 de ani.
În ceea ce privește anul construcției, 53% dintre respondenți și-ar dori locuințe construite în perioada 2001 - 2020 în vreme ce 48% și-ar dori locuințe construite în perioada 1977 - 2000. Doar 12% dintre respondenți și-ar dori locuințe construite înainte de 1977. În ceea ce privește modalitatea de achitare a proprietății, 47% dintre respondenți declară că ar achita-o prin intermediul unui credit bancar, 41% ar plăti cash, iar 12% ar face rate direct la dezvoltator.
„Așa cum ne arată studiul pe care l-am desfășurat recent, majoritatea respondenților din generațiile Y (59%) și Z (49%), cu vârste de până la 42 de ani, plănuiesc să facă achiziții imobiliare cu ajutorul unui credit bancar, în timp ce persoanele de peste 43 de ani, din generația X (55%) și Baby Boomers (82%) preferă să achite un imobil prin plata cash. Interesant de observat este procentajul celor care sunt dispuși să aloce de la 90.000 de euro până la peste 300.000 de euro pentru o locuință. În această categorie, care investește cel mai mult într-o locuință, intră 43% din generația Y (27-42 de ani), 34% din generația X (43-58 ani), 30% din generația Z (sub 26 ani) și 25% din generația Baby Boomers (peste 59 de ani)” a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia.ro & OLX Imobiliare.
În ceea ce privește vârstele celor care au răspuns la acest sondaj, cei din generația Z (sub 26 ani) și cei din generația X (43 până la 58 de ani) prezintă un interes crescut pentru achiziționarea locuințelor cu două camere. Cei din generația Y (între 27 și 47 de ani), au în vedere achiziționarea locuințelor cu 3 camere. În aceeași situație se află și cei din generația Baby Boomers (peste 59 de ani).
În vreme ce 49% dintre respondenți au menționat că și-ar dori să achiziționeze o casă, 51% dintre cei care au participat la sondaj au menționat un apartament ca fiind prima opțiune. Din cei care și-ar dori o casă, 60% fac parte din generația Baby Boomers, adică persoane cu vârste de peste 59 de ani. Dintre cei care și-ar dori un apartament, 67% sunt persoane sub 25 de ani.
În ceea ce privește anul construcției, 53% dintre respondenți și-ar dori locuințe construite în perioada 2001 - 2020 în vreme ce 48% și-ar dori locuințe construite în perioada 1977 - 2000. Doar 12% dintre respondenți și-ar dori locuințe construite înainte de 1977. În ceea ce privește modalitatea de achitare a proprietății, 47% dintre respondenți declară că ar achita-o prin intermediul unui credit bancar, 41% ar plăti cash, iar 12% ar face rate direct la dezvoltator.
„Așa cum ne arată studiul pe care l-am desfășurat recent, majoritatea respondenților din generațiile Y (59%) și Z (49%), cu vârste de până la 42 de ani, plănuiesc să facă achiziții imobiliare cu ajutorul unui credit bancar, în timp ce persoanele de peste 43 de ani, din generația X (55%) și Baby Boomers (82%) preferă să achite un imobil prin plata cash. Interesant de observat este procentajul celor care sunt dispuși să aloce de la 90.000 de euro până la peste 300.000 de euro pentru o locuință. În această categorie, care investește cel mai mult într-o locuință, intră 43% din generația Y (27-42 de ani), 34% din generația X (43-58 ani), 30% din generația Z (sub 26 ani) și 25% din generația Baby Boomers (peste 59 de ani)” a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia.ro & OLX Imobiliare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza