Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
Data publicarii: 20-11-2023 | EconomieComercianții le-au pregătit multe surprize consumatorilor cu ocazia evenimentului cunoscut sub numele de Black Friday. Dorința de a găsi cea mai bună ofertă însă, îi face pe mulți să fie neatenți la detalii. Potrivit celor de la Revolut, care de altfel ne îndeamnă să fim atenți la ce anume cumpărăm, opt din zece români au banii pregătiți pentru acest eveniment. De altfel, 53% dintre consumatori declarau că au strategiile făcute pentru cumpărăturile de Black Friday în vreme ce 23% au pregătit sume cuprinse între 1000 și 2500 de lei pentru acest eveniment.
Conform Revolut, care au și realizat un studiu în acest sens, 80% dintre consumatori au intenția de a profita de promoțiile de Black Friday în vreme ce doar un român din zece spune că nu face deloc cumpărături în această perioadă. Mai mult, 39% dintre respondenți sunt pregătiți chiar să se trezească foarte devreme pentru a fi siguri că prind promoțiile și apucă să își cumpere ceea ce își doresc înainte ca stocurile să se epuizeze. Sunt și 7% care spun că în perioada reducerilor de Black Friday și-au propus să cumpere cadourile de Crăciun, sperând ca astfel să economisească ceva bani.
Evenimentele de retail precum Black Friday vin la pachet și cu o serie de provocări în ceea ce privește prevenirea comportamentului iresponsabil și a escrocheriilor. Potrivit celor de la Revolut, fraudele și scam-urile au crescut ca amploare de la un an la altul iar acest fenomen se amplifică în preajma unor zile dedicate reducerilor în retail.
„Mulți consumatori s-au trezit că au plătit bani pentru bilete inexistente la concertele dorite, ca urmare a unor reclame înșelătoare difuzate pe platformele de social media”, explică David Eborne, Head of Fraud Operations la Revolut. „Le recomandăm clienților să cumpere întotdeauna produse sau servicii numai de pe platformele de e-commerce recunoscute și oficiale, mai ales atunci când e vorba despre bilete la concerte și festivaluri. Oricât de mult și-ar dori să îl vadă pe artistul preferat, cel mai bine este să evite ofertele de nerefuzat apărute din senin pe platformele de socializare. Pentru Revolut, este important ca banii clienților să fie în siguranță. Echipa noastră formată din peste 2.500 de specialiști în prevenirea fraudelor a reușit, în ultimele 12 luni, să evite pierderi ale clienților, ca urmare a scam-urilor, ce ar fi însumat peste 231 de milioane de euro. Sistemele noastre sofisticate de detectare a fraudelor monitorizează constant tranzacțiile riscante, pentru a asigura clienții că se pot folosi în siguranță de fondurile lor”, a continuat acesta.
Conform Revolut, care au și realizat un studiu în acest sens, 80% dintre consumatori au intenția de a profita de promoțiile de Black Friday în vreme ce doar un român din zece spune că nu face deloc cumpărături în această perioadă. Mai mult, 39% dintre respondenți sunt pregătiți chiar să se trezească foarte devreme pentru a fi siguri că prind promoțiile și apucă să își cumpere ceea ce își doresc înainte ca stocurile să se epuizeze. Sunt și 7% care spun că în perioada reducerilor de Black Friday și-au propus să cumpere cadourile de Crăciun, sperând ca astfel să economisească ceva bani.
Evenimentele de retail precum Black Friday vin la pachet și cu o serie de provocări în ceea ce privește prevenirea comportamentului iresponsabil și a escrocheriilor. Potrivit celor de la Revolut, fraudele și scam-urile au crescut ca amploare de la un an la altul iar acest fenomen se amplifică în preajma unor zile dedicate reducerilor în retail.
„Mulți consumatori s-au trezit că au plătit bani pentru bilete inexistente la concertele dorite, ca urmare a unor reclame înșelătoare difuzate pe platformele de social media”, explică David Eborne, Head of Fraud Operations la Revolut. „Le recomandăm clienților să cumpere întotdeauna produse sau servicii numai de pe platformele de e-commerce recunoscute și oficiale, mai ales atunci când e vorba despre bilete la concerte și festivaluri. Oricât de mult și-ar dori să îl vadă pe artistul preferat, cel mai bine este să evite ofertele de nerefuzat apărute din senin pe platformele de socializare. Pentru Revolut, este important ca banii clienților să fie în siguranță. Echipa noastră formată din peste 2.500 de specialiști în prevenirea fraudelor a reușit, în ultimele 12 luni, să evite pierderi ale clienților, ca urmare a scam-urilor, ce ar fi însumat peste 231 de milioane de euro. Sistemele noastre sofisticate de detectare a fraudelor monitorizează constant tranzacțiile riscante, pentru a asigura clienții că se pot folosi în siguranță de fondurile lor”, a continuat acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale