Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
Data publicarii: 20-11-2023 | EconomieComercianții le-au pregătit multe surprize consumatorilor cu ocazia evenimentului cunoscut sub numele de Black Friday. Dorința de a găsi cea mai bună ofertă însă, îi face pe mulți să fie neatenți la detalii. Potrivit celor de la Revolut, care de altfel ne îndeamnă să fim atenți la ce anume cumpărăm, opt din zece români au banii pregătiți pentru acest eveniment. De altfel, 53% dintre consumatori declarau că au strategiile făcute pentru cumpărăturile de Black Friday în vreme ce 23% au pregătit sume cuprinse între 1000 și 2500 de lei pentru acest eveniment.
Conform Revolut, care au și realizat un studiu în acest sens, 80% dintre consumatori au intenția de a profita de promoțiile de Black Friday în vreme ce doar un român din zece spune că nu face deloc cumpărături în această perioadă. Mai mult, 39% dintre respondenți sunt pregătiți chiar să se trezească foarte devreme pentru a fi siguri că prind promoțiile și apucă să își cumpere ceea ce își doresc înainte ca stocurile să se epuizeze. Sunt și 7% care spun că în perioada reducerilor de Black Friday și-au propus să cumpere cadourile de Crăciun, sperând ca astfel să economisească ceva bani.
Evenimentele de retail precum Black Friday vin la pachet și cu o serie de provocări în ceea ce privește prevenirea comportamentului iresponsabil și a escrocheriilor. Potrivit celor de la Revolut, fraudele și scam-urile au crescut ca amploare de la un an la altul iar acest fenomen se amplifică în preajma unor zile dedicate reducerilor în retail.
„Mulți consumatori s-au trezit că au plătit bani pentru bilete inexistente la concertele dorite, ca urmare a unor reclame înșelătoare difuzate pe platformele de social media”, explică David Eborne, Head of Fraud Operations la Revolut. „Le recomandăm clienților să cumpere întotdeauna produse sau servicii numai de pe platformele de e-commerce recunoscute și oficiale, mai ales atunci când e vorba despre bilete la concerte și festivaluri. Oricât de mult și-ar dori să îl vadă pe artistul preferat, cel mai bine este să evite ofertele de nerefuzat apărute din senin pe platformele de socializare. Pentru Revolut, este important ca banii clienților să fie în siguranță. Echipa noastră formată din peste 2.500 de specialiști în prevenirea fraudelor a reușit, în ultimele 12 luni, să evite pierderi ale clienților, ca urmare a scam-urilor, ce ar fi însumat peste 231 de milioane de euro. Sistemele noastre sofisticate de detectare a fraudelor monitorizează constant tranzacțiile riscante, pentru a asigura clienții că se pot folosi în siguranță de fondurile lor”, a continuat acesta.
Conform Revolut, care au și realizat un studiu în acest sens, 80% dintre consumatori au intenția de a profita de promoțiile de Black Friday în vreme ce doar un român din zece spune că nu face deloc cumpărături în această perioadă. Mai mult, 39% dintre respondenți sunt pregătiți chiar să se trezească foarte devreme pentru a fi siguri că prind promoțiile și apucă să își cumpere ceea ce își doresc înainte ca stocurile să se epuizeze. Sunt și 7% care spun că în perioada reducerilor de Black Friday și-au propus să cumpere cadourile de Crăciun, sperând ca astfel să economisească ceva bani.
Evenimentele de retail precum Black Friday vin la pachet și cu o serie de provocări în ceea ce privește prevenirea comportamentului iresponsabil și a escrocheriilor. Potrivit celor de la Revolut, fraudele și scam-urile au crescut ca amploare de la un an la altul iar acest fenomen se amplifică în preajma unor zile dedicate reducerilor în retail.
„Mulți consumatori s-au trezit că au plătit bani pentru bilete inexistente la concertele dorite, ca urmare a unor reclame înșelătoare difuzate pe platformele de social media”, explică David Eborne, Head of Fraud Operations la Revolut. „Le recomandăm clienților să cumpere întotdeauna produse sau servicii numai de pe platformele de e-commerce recunoscute și oficiale, mai ales atunci când e vorba despre bilete la concerte și festivaluri. Oricât de mult și-ar dori să îl vadă pe artistul preferat, cel mai bine este să evite ofertele de nerefuzat apărute din senin pe platformele de socializare. Pentru Revolut, este important ca banii clienților să fie în siguranță. Echipa noastră formată din peste 2.500 de specialiști în prevenirea fraudelor a reușit, în ultimele 12 luni, să evite pierderi ale clienților, ca urmare a scam-urilor, ce ar fi însumat peste 231 de milioane de euro. Sistemele noastre sofisticate de detectare a fraudelor monitorizează constant tranzacțiile riscante, pentru a asigura clienții că se pot folosi în siguranță de fondurile lor”, a continuat acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate