Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
Data publicarii: 20-11-2023 | EconomieComercianții le-au pregătit multe surprize consumatorilor cu ocazia evenimentului cunoscut sub numele de Black Friday. Dorința de a găsi cea mai bună ofertă însă, îi face pe mulți să fie neatenți la detalii. Potrivit celor de la Revolut, care de altfel ne îndeamnă să fim atenți la ce anume cumpărăm, opt din zece români au banii pregătiți pentru acest eveniment. De altfel, 53% dintre consumatori declarau că au strategiile făcute pentru cumpărăturile de Black Friday în vreme ce 23% au pregătit sume cuprinse între 1000 și 2500 de lei pentru acest eveniment.
Conform Revolut, care au și realizat un studiu în acest sens, 80% dintre consumatori au intenția de a profita de promoțiile de Black Friday în vreme ce doar un român din zece spune că nu face deloc cumpărături în această perioadă. Mai mult, 39% dintre respondenți sunt pregătiți chiar să se trezească foarte devreme pentru a fi siguri că prind promoțiile și apucă să își cumpere ceea ce își doresc înainte ca stocurile să se epuizeze. Sunt și 7% care spun că în perioada reducerilor de Black Friday și-au propus să cumpere cadourile de Crăciun, sperând ca astfel să economisească ceva bani.
Evenimentele de retail precum Black Friday vin la pachet și cu o serie de provocări în ceea ce privește prevenirea comportamentului iresponsabil și a escrocheriilor. Potrivit celor de la Revolut, fraudele și scam-urile au crescut ca amploare de la un an la altul iar acest fenomen se amplifică în preajma unor zile dedicate reducerilor în retail.
„Mulți consumatori s-au trezit că au plătit bani pentru bilete inexistente la concertele dorite, ca urmare a unor reclame înșelătoare difuzate pe platformele de social media”, explică David Eborne, Head of Fraud Operations la Revolut. „Le recomandăm clienților să cumpere întotdeauna produse sau servicii numai de pe platformele de e-commerce recunoscute și oficiale, mai ales atunci când e vorba despre bilete la concerte și festivaluri. Oricât de mult și-ar dori să îl vadă pe artistul preferat, cel mai bine este să evite ofertele de nerefuzat apărute din senin pe platformele de socializare. Pentru Revolut, este important ca banii clienților să fie în siguranță. Echipa noastră formată din peste 2.500 de specialiști în prevenirea fraudelor a reușit, în ultimele 12 luni, să evite pierderi ale clienților, ca urmare a scam-urilor, ce ar fi însumat peste 231 de milioane de euro. Sistemele noastre sofisticate de detectare a fraudelor monitorizează constant tranzacțiile riscante, pentru a asigura clienții că se pot folosi în siguranță de fondurile lor”, a continuat acesta.
Conform Revolut, care au și realizat un studiu în acest sens, 80% dintre consumatori au intenția de a profita de promoțiile de Black Friday în vreme ce doar un român din zece spune că nu face deloc cumpărături în această perioadă. Mai mult, 39% dintre respondenți sunt pregătiți chiar să se trezească foarte devreme pentru a fi siguri că prind promoțiile și apucă să își cumpere ceea ce își doresc înainte ca stocurile să se epuizeze. Sunt și 7% care spun că în perioada reducerilor de Black Friday și-au propus să cumpere cadourile de Crăciun, sperând ca astfel să economisească ceva bani.
Evenimentele de retail precum Black Friday vin la pachet și cu o serie de provocări în ceea ce privește prevenirea comportamentului iresponsabil și a escrocheriilor. Potrivit celor de la Revolut, fraudele și scam-urile au crescut ca amploare de la un an la altul iar acest fenomen se amplifică în preajma unor zile dedicate reducerilor în retail.
„Mulți consumatori s-au trezit că au plătit bani pentru bilete inexistente la concertele dorite, ca urmare a unor reclame înșelătoare difuzate pe platformele de social media”, explică David Eborne, Head of Fraud Operations la Revolut. „Le recomandăm clienților să cumpere întotdeauna produse sau servicii numai de pe platformele de e-commerce recunoscute și oficiale, mai ales atunci când e vorba despre bilete la concerte și festivaluri. Oricât de mult și-ar dori să îl vadă pe artistul preferat, cel mai bine este să evite ofertele de nerefuzat apărute din senin pe platformele de socializare. Pentru Revolut, este important ca banii clienților să fie în siguranță. Echipa noastră formată din peste 2.500 de specialiști în prevenirea fraudelor a reușit, în ultimele 12 luni, să evite pierderi ale clienților, ca urmare a scam-urilor, ce ar fi însumat peste 231 de milioane de euro. Sistemele noastre sofisticate de detectare a fraudelor monitorizează constant tranzacțiile riscante, pentru a asigura clienții că se pot folosi în siguranță de fondurile lor”, a continuat acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial