Joburile part-time reintră pe radarul candidaților. Și angajatorii au scos în piață cu 10% mai multe locuri de muncă part-time decât în 2022
Data publicarii: 07-01-2024 | HR/CariereDe la începutul anului și până acum, pe platforma eJobs au fost scoate în piață peste 62.000 de locuri de muncă part-time. Este un număr mai mare cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, în ciuda faptului că locurile de muncă cu jumătate de normă continuă să fie impozitate la nivelul salariului minim pe economie. Aceeași tendință se manifestă și în ceea ce privește interesul celor care își caută un loc de muncă pentru astfel de poziții, aplicările pentru joburi part-time fiind de asemenea cu 10% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut.
„2023 marchează o revenire a subiectului „part-time” în orizonturile de interes ale angajatorilor și candidaților, cu toate că principala direcție spre care vor să meargă în special candidații este cea a joburilor full time, care nu doar că vin și cu salarii mai mari, dar sunt și asociate cu ideea de stabilitate pe termen mai lung” spune Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România.
Cele mai multe poziții part-time au fost deschise în acest an în retail, entertainment, servicii, advertising, marketing, turism, PR, call-center, industria alimentară și asigurări.
„Este interesant faptul că vedem, în cazul joburilor cu jumătate de normă, o disponibilitate mai crescută a angajatorilor pentru munca remote. Foarte probabil acest lucru se întâmplă pentru că sunt conștienți că mulți își iau încă un job deoarece au nevoie de o suplimentare a veniturilor. Și singurul mod viabil în care pot face asta este să se angajeze part time și să lucreze de acasă”, explică Bogdan Badea.
Mai precis, 15% din totalul locurilor de muncă part-time postate pe platforma eJobs în acest and au fost de tipul remote (muncă de acasă). Au fost peste 1,3 milioane de aplicări pentru astfel de poziții, ceea ce denotă un interes crescut al candidaților români pentru joburi de acasă, cu 10% mai mult decât în anul 2022.
„Joburile part-time rămân un apanaj al candidaților foarte tineri, care vor să acumuleze experiență în timpul studiilor, dar au devenit și o resursă extra la care apelează candidații cu experiență care vor să câștige mai mulți bani. Cu atât mai mult cu cât cel mai recent sondaj pe care l-am realizat ne-a arătat că una dintre principalele probleme ale românilor este faptul că nu câștigă suficient pentru cheltuielile pe care le au”, mai spune Bogdan Badea.
În acest moment, 29.000 de joburi sunt disponibile pe eJobs.ro. Dintre acestea, 5.600 sunt locuri de muncă part-time.
„2023 marchează o revenire a subiectului „part-time” în orizonturile de interes ale angajatorilor și candidaților, cu toate că principala direcție spre care vor să meargă în special candidații este cea a joburilor full time, care nu doar că vin și cu salarii mai mari, dar sunt și asociate cu ideea de stabilitate pe termen mai lung” spune Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România.
Cele mai multe poziții part-time au fost deschise în acest an în retail, entertainment, servicii, advertising, marketing, turism, PR, call-center, industria alimentară și asigurări.
„Este interesant faptul că vedem, în cazul joburilor cu jumătate de normă, o disponibilitate mai crescută a angajatorilor pentru munca remote. Foarte probabil acest lucru se întâmplă pentru că sunt conștienți că mulți își iau încă un job deoarece au nevoie de o suplimentare a veniturilor. Și singurul mod viabil în care pot face asta este să se angajeze part time și să lucreze de acasă”, explică Bogdan Badea.
Mai precis, 15% din totalul locurilor de muncă part-time postate pe platforma eJobs în acest and au fost de tipul remote (muncă de acasă). Au fost peste 1,3 milioane de aplicări pentru astfel de poziții, ceea ce denotă un interes crescut al candidaților români pentru joburi de acasă, cu 10% mai mult decât în anul 2022.
„Joburile part-time rămân un apanaj al candidaților foarte tineri, care vor să acumuleze experiență în timpul studiilor, dar au devenit și o resursă extra la care apelează candidații cu experiență care vor să câștige mai mulți bani. Cu atât mai mult cu cât cel mai recent sondaj pe care l-am realizat ne-a arătat că una dintre principalele probleme ale românilor este faptul că nu câștigă suficient pentru cheltuielile pe care le au”, mai spune Bogdan Badea.
În acest moment, 29.000 de joburi sunt disponibile pe eJobs.ro. Dintre acestea, 5.600 sunt locuri de muncă part-time.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online