Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
Data publicarii: 31-05-2024 | EconomieStudiul global anual EY - Tax and Policy Controversy Outlook arată că reformele fiscale globale devin tot mai interconectate, obligând companiile să ia măsuri urgente. Se anticipează un sistem fiscal internațional mai stabil, pe măsură ce guvernele își coordonează politicile mai strâns. Pilonul II BEPS, care impune o rată minimă de impozitare de 15% pentru marile entități multinaționale, este implementat în tot mai multe jurisdicții, ceea ce sporește nevoia de siguranță fiscală.
Guvernele își modifică normele fiscale pentru a-și atinge obiectivele politice și de venituri, ceea ce va avea implicații pe termen lung pentru economia mondială. Creșterea transparenței fiscale și implementarea Pilonului II BEPS vor influența dezvoltarea politicilor fiscale. Administrațiile fiscale își sporesc transparența privind prioritățile lor, iar companiile pot folosi aceste informații pentru a anticipa și gestiona riscurile fiscale.
Controalele simultane și multilaterale și metodele alternative de soluționare a litigiilor, precum arbitrajul fiscal, ar trebui să devină mai frecvente. Totuși, în România, utilizarea acestor instrumente este limitată, contribuabilii fiind adesea nevoiți să acționeze în instanță pentru a-și rezolva litigiile fiscale. Companiile trebuie să monitorizeze evoluțiile din Pilonul II în toate jurisdicțiile relevante, deoarece implementarea acestuia într-o țară poate afecta rezultatele în alte țări.
Pilonul I, care alocă drepturile de impozitare a veniturilor globale, avansează mai lent decât Pilonul II, dar se așteaptă ca 2024 să fie un an crucial pentru noile reguli. Suma B a Pilonului I, care prevede randamente fixe pentru activitățile de marketing și distribuție, ar putea deveni o nouă sursă de controverse.
Activitatea de audit fiscal se va intensifica în 2024, solicitând o documentație mai detaliată și echipe specializate. Conformitatea fiscală va necesita o documentație mai amplă, livrată în termene mai scurte, și va crea legături mai puternice între guvernanța fiscală și tratamentul sancțiunilor. Această analiză este bazată pe observațiile profesioniștilor EY Tax din 75 de jurisdicții, conform sondajului anual EY Tax Policy and Controversy Outlook.
Guvernele își modifică normele fiscale pentru a-și atinge obiectivele politice și de venituri, ceea ce va avea implicații pe termen lung pentru economia mondială. Creșterea transparenței fiscale și implementarea Pilonului II BEPS vor influența dezvoltarea politicilor fiscale. Administrațiile fiscale își sporesc transparența privind prioritățile lor, iar companiile pot folosi aceste informații pentru a anticipa și gestiona riscurile fiscale.
Controalele simultane și multilaterale și metodele alternative de soluționare a litigiilor, precum arbitrajul fiscal, ar trebui să devină mai frecvente. Totuși, în România, utilizarea acestor instrumente este limitată, contribuabilii fiind adesea nevoiți să acționeze în instanță pentru a-și rezolva litigiile fiscale. Companiile trebuie să monitorizeze evoluțiile din Pilonul II în toate jurisdicțiile relevante, deoarece implementarea acestuia într-o țară poate afecta rezultatele în alte țări.
Pilonul I, care alocă drepturile de impozitare a veniturilor globale, avansează mai lent decât Pilonul II, dar se așteaptă ca 2024 să fie un an crucial pentru noile reguli. Suma B a Pilonului I, care prevede randamente fixe pentru activitățile de marketing și distribuție, ar putea deveni o nouă sursă de controverse.
Activitatea de audit fiscal se va intensifica în 2024, solicitând o documentație mai detaliată și echipe specializate. Conformitatea fiscală va necesita o documentație mai amplă, livrată în termene mai scurte, și va crea legături mai puternice între guvernanța fiscală și tratamentul sancțiunilor. Această analiză este bazată pe observațiile profesioniștilor EY Tax din 75 de jurisdicții, conform sondajului anual EY Tax Policy and Controversy Outlook.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza