Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
Data publicarii: Astazi, 12-07-2024 | BursaHidroelectrica a sărbătorit un an de la listarea sa la Bursa de Valori București (BVB), o etapă marcată de performanțe remarcabile. În acest interval, acțiunile companiei au fost cele mai tranzacționate pe BVB, iar capitalizarea bursieră a crescut cu 24%. Listarea din 12 iulie 2023 a urmat celei mai mari oferte publice inițiale (IPO) din istoria BVB, atrăgând 9.28 miliarde RON pentru 89.7 milioane de acțiuni, echivalentul a 19.94% din totalul acțiunilor Hidroelectrica. Oferta a devenit astfel cea mai mare din Europa și a patra la nivel global în 2023.
Astăzi, Hidroelectrica este cea mai mare companie românească după capitalizare, aceasta atingând 57.89 miliarde de lei. Compania a fost inclusă în multiple indice bursieri încă din prima zi de tranzacționare, având a treia cea mai mare pondere în indicele principal BET. IPO-ul de dimensiuni semnificative a facilitat și includerea sa în indicii FTSE Russell pentru Piețe Emergente și MSCI.
În decursul primului an pe BVB, acțiunile Hidroelectrica au înregistrat peste 213,000 de tranzacții, însumând peste 43 milioane de acțiuni și o valoare totală de peste 5 miliarde de lei. Luând în calcul dividendele distribuite, randamentul total al investiției în acțiunile H2O a fost de 37%, în timp ce randamentul prețului acțiunilor a fost de 24%. Performanțele remarcabile subliniază poziția de lider a Hidroelectrica în sectorul energetic și pe piața de capital din România.
Astăzi, Hidroelectrica este cea mai mare companie românească după capitalizare, aceasta atingând 57.89 miliarde de lei. Compania a fost inclusă în multiple indice bursieri încă din prima zi de tranzacționare, având a treia cea mai mare pondere în indicele principal BET. IPO-ul de dimensiuni semnificative a facilitat și includerea sa în indicii FTSE Russell pentru Piețe Emergente și MSCI.
În decursul primului an pe BVB, acțiunile Hidroelectrica au înregistrat peste 213,000 de tranzacții, însumând peste 43 milioane de acțiuni și o valoare totală de peste 5 miliarde de lei. Luând în calcul dividendele distribuite, randamentul total al investiției în acțiunile H2O a fost de 37%, în timp ce randamentul prețului acțiunilor a fost de 24%. Performanțele remarcabile subliniază poziția de lider a Hidroelectrica în sectorul energetic și pe piața de capital din România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online