Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
Data publicarii: 05-11-2024 | Finante-BanciStudiul Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România relevă că succesul organizațiilor locale depinde esențial de capacitatea liderilor de a se adapta rapid la schimbările din piața muncii. Cu toate acestea, 57% dintre companii se declară nepregătite pentru aceste ajustări, principalele bariere fiind prioritizarea insuficientă a subiectului, lipsa unei înțelegeri clare a riscurilor și oportunităților și diverse constrângeri interne.
Pe lângă adaptarea leadershipului, raportul subliniază importanța redefinirii modului de evaluare a performanței angajaților, depășind criteriile tradiționale de productivitate. Deși 77% dintre organizații recunosc această nevoie, multe întâmpină dificultăți legate de constrângerile interne, implicarea redusă a liderilor și înțelegerea incompletă a acestui proces.
Adaptarea la noile tehnologii și flexibilitatea în ceea ce privește modul și locul de desfășurare a muncii sunt alte aspecte cruciale identificate de studiu, dar implementarea lor este lentă din cauza provocărilor legate de resursele interne și de nivelul de implicare al managementului. În plus, capacitatea angajaților de a inova și de a se adapta tehnologic este recunoscută ca esențială de 68% dintre participanți, însă doar 38% dintre companii afirmă că au ajuns la un nivel avansat în acest sens.
Pe termen mediu, pentru următorii trei ani, succesul organizațiilor din România va fi influențat de construirea unei relații bazate pe încredere și transparență între angajați și companie, ajustarea la noile tendințe tehnologice și personalizarea experienței angajaților în cadrul organizației. Totodată, 66% dintre organizații consideră necesară transformarea departamentelor de resurse umane din roluri operaționale în parteneri strategici la nivel interdepartamental, deși și în acest caz există provocări semnificative legate de lipsa unei înțelegeri adecvate a riscurilor și oportunităților.
Raportul Deloitte a fost realizat pe baza opiniilor a peste 450 de lideri din sectoare variate, inclusiv servicii financiare, produse de consum și energie, și oferă o imagine amplă asupra schimbărilor necesare pentru succesul pe termen lung al organizațiilor din România.
Pe lângă adaptarea leadershipului, raportul subliniază importanța redefinirii modului de evaluare a performanței angajaților, depășind criteriile tradiționale de productivitate. Deși 77% dintre organizații recunosc această nevoie, multe întâmpină dificultăți legate de constrângerile interne, implicarea redusă a liderilor și înțelegerea incompletă a acestui proces.
Adaptarea la noile tehnologii și flexibilitatea în ceea ce privește modul și locul de desfășurare a muncii sunt alte aspecte cruciale identificate de studiu, dar implementarea lor este lentă din cauza provocărilor legate de resursele interne și de nivelul de implicare al managementului. În plus, capacitatea angajaților de a inova și de a se adapta tehnologic este recunoscută ca esențială de 68% dintre participanți, însă doar 38% dintre companii afirmă că au ajuns la un nivel avansat în acest sens.
Pe termen mediu, pentru următorii trei ani, succesul organizațiilor din România va fi influențat de construirea unei relații bazate pe încredere și transparență între angajați și companie, ajustarea la noile tendințe tehnologice și personalizarea experienței angajaților în cadrul organizației. Totodată, 66% dintre organizații consideră necesară transformarea departamentelor de resurse umane din roluri operaționale în parteneri strategici la nivel interdepartamental, deși și în acest caz există provocări semnificative legate de lipsa unei înțelegeri adecvate a riscurilor și oportunităților.
Raportul Deloitte a fost realizat pe baza opiniilor a peste 450 de lideri din sectoare variate, inclusiv servicii financiare, produse de consum și energie, și oferă o imagine amplă asupra schimbărilor necesare pentru succesul pe termen lung al organizațiilor din România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI