Spatiile de birouri intre 100 si 250 metri patrati sunt cele mai cautate
Data publicarii: 15-02-2007 | Imobiliare
Exista cerere si pentru spatiile tip vila, dispuse pe 3-4 nivele insa cu o structura asemanatoare cladirilor de birouri si anume spatiile de tip "open", spun specialistii ESOP. "Este un concept implementat de regula de dezvoltatori persoane fizice sau de catre companii locale care isi construiesc propriul sediu, dar care raman in spatii excedentare", afirma Bogdan Gont. Chiriile de tranzactionare in 2006 au fost de 13-17 euro metru patrat, cu exceptia vilelor de patrimoniu. Vilele clasa B s-au inchiriat cu 12-16, iar cele de clasa superioara cu 16-19 euro pe metru patrat.
In opinia reprezentantului ESOP, acest aspect este imbucurator deoarece indica faptul ca pe piata romaneasca intra din ce in ce mai multe firme, atat locale, cat si din exterior. De asemenea, o parte din firmele infiintate in trecut au capatat stabilitatea si siguranta financiara pentru a-si permite un spatiu intr-o cladire de birouri.
In prezent se inregistreaza o crestere a numarului companiilor in cautare de astfel de suprafete cuprinse intre 500 mp si 2500 mp, cat si o dinamica mai accentuata pe segmentul 500 - 1.500 metri patrati. "Exista anumite tipuri de companii care prefera in continuare spatiile in vile, datorita specificului lor de activitate. Astfel de firme sunt societatile de avocatura, firmele de publicitate, gradinitele particulare si desigur o mare parte a companiilor interesate sa caute un sediu pentru achizitionare", au mai precizat analistii ESOP.
Companiile din domeniul serviciilor au preferat, de regula, zonele centrale, pentru usurinta in interactionarea cu partenerii lor. Firmele atrase de zonele semi-centrale au fost cele cu suprafete intre 1500 - 2500 mp in cautare de chirii mai mici ori nu au gasit spatii adecvate in zonele centrale. In ultimele 6-9 luni s-a constatat o crestere a numarului de companii de IT, venite din exterior, care au preferat zonele centrale, chiar cu pretul unor costuri mai ridicate, apreciaza oficialii ESOP.
Chiriile inregistrate pentru spatiile de birouri din clasa C sunt cuprinse intre 8 si 11 euro metru patrat, cele pentru clasa B sunt 12 - 15 euro metru patrat, iar cele din clasa A au o chirie de 16 - 19 euro metru patrat.
Esop Consulting este o companie imobiliara romaneasca infiintata in 2002, care se pozitioneaza in topul primelor cinci companii din Bucuresti, pe segmentul inchirierilor de birouri, potrivit companiei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online