Vladescu: Guvernul este gata sa se confrunte cu CE pe taxa de inmatriculare
Data publicarii: 18-02-2007 | Economie
Conform lui Vladescu, Comisia Europeana nu este impotriva aplicarii taxei, ci reclama faptul ca aplicarea ei produce discriminare intre vanzatorul roman si cel membru al UE. "Eu nu fac nimic pentru ca nu vreau sa schimb taxa. UE ne cere ca aceasta taxa sa se plateasca si in cazul in care vanzatorul este un cetatean roman. Este intr-adevar o discriminare", a spus Vladescu
Ministrul finantelor a afirmat ca negocierile dintre partea romana si oficialii UE vor continua si in perioada urmatoare.
In privinta unei eventuale declansari a procedurii de infringement din partea CE, Vladescu considera ca isi asuma acest risc, atat timp cat guvernul de la Bucuresti isi atinge scopul, respectiv protejarea mediului.
"Merg la extrem. Negociem si nu ne intelegem si incep procedurile de infringement. Este o procedura normala. Nu dispare Romania. Taxa functioneaza in perioada aceasta. O sa fie o decizie poate anul viitor in toamna. Poate ca vom castiga daca vom respecta cererile lor sau poate ca vom pierde. Dar scopul va fi atins. Taxa va functiona si in Romania nu vor intra un anume numar de masini poluante. Guvernul si-a stabilit scopul si este gata sa se confrunte cu Comisia si daca la sfarsit fie ca pierde fie ca va castiga masura impusa isi va fi atins scopul. Mie asta mi se pare activitate guvernamentala coerenta", a spus Vladescu.
Vladescu a explicat ca, de la momentul aprobarii Codului Fiscal, vara anului 2006, si pana la momentul aderarii la UE, s-a intalnit de doua ori cu oficiali ai UE pe tema acestei taxe. "De la momentul Raportului de tara in septembrie 2006 am avut o intalnire. Dar s-a discutat pe principii, pentru ca nu eram inca stat membru. Noi am spus ca vrem sa mentinem taxa ei au spus ca exista pericolul sa declanseze procedurile de infringement si ca vor analiza. Comisia nu putea negocia cu Romania pana nu devenea stat membru", a adaugat ministrul finantelor.
Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii Europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. CE contesta modul de calcul al taxei si incalcarea principiului nediscriminarii intre cetatenii UE. Astfel, din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi depaseste valoarea reziduala a masinilor, iar masinile second hand vandute de cetatenii romani nu sunt taxate la vanzare asa cum se intampla cu cele vandute de alti cetateni UE.
Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online