Emporiki Bank a avut pierderi de 235 milioane euro in 2006 din cauza provizioanelor
Data publicarii: 23-02-2007 | International
Venitul net bancar (dobanzi si comisioane) a crescut cu 19,6% fata de 2005, pana la 988,5 milioane euro, iar portofoliul de credite acordate de banca a ajuns la 17,2 miliarde de euro la sfarsitul anului trecut, in crestere cu 11,8% fata de 2005. Aproape jumatate (44,1%) din imprumuturi sunt de consum si imobiliare. Depozitele atrase de la clienti insumau 16,2 miliarde euro la finalul anului trecut, cu 10,3% peste nivelul din decembrie 2005, potrivit raportului financiar al bancii.
Dupa preluarea de catre Credit Agricole, Emporiki Bank a inceput un proces de restructurare, care presupune alinierea la practicile contabile si de management al riscului din grupul francez. "Astazi, Emporiki Bank beneficiaza de cel mai mare rating dintre toate bancile grecesti, printre altele si datorita legaturii cu Credit Agricole si a politicii de crestere a provizioanelor", a declarat presedintele consiliului director al bancii elene, Jean-Frederic de Leusse. "Mai mult, accesul pe care il are Emporiki Bank la unul din cele mai mari grupuri bancare din lume reprezinta un alt avantaj competitiv si o garantie pentru o dezvoltare rapida si dinamica", a adaugat el.
Emporiki Bank va finaliza, pana in luna martie, un plan de afaceri pe cinci ani, spun oficialii bancii. Subsidiara romaneasca a bancii grecesti, Emporiki Bank Romania, avea, la finalul anului trecut, active de 366,4 milioane lei (108,3 milioane euro) si detinea o cota de piata de 0,21%, potrivit datelor bancii centrale. Emporiki Bank Romania a obtinut, in 2006, un profit operational de 971.767 euro si avea capitaluri proprii de 21,3 milioane euro, potrivit datelor publicate de banca mama.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI