Jocurile online si site-urile sociale vor sustine vanzarile de publicitate pe internet

Data publicarii: 28-02-2007 | Media
Cele mai vizionate site-uri de entertainment din lume sau jocurile de succes se pot transforma in cativa ani in cea mai prolifica modalitate de face cunoscut un produs ori un eveniment, noteaza Adevarul. Cel putin asa sustin specialistii in marketing online, printre care Wim Vermeulen, director of Digital Innovation la compania de publicitate Ogilvy, pentru Europa Centrala si de Est, sau Felix Tataru, presedinte al International Advertising Association (IAA). Acestia sustin ca, in viitorul apropiat, site-uri precum YouTube.com sau MySpace.com ar putea ajunge sa concureze, ba chiar sa depaseasca modalitatile clasice de promovare, precum televiziunea, radioul sau presa scrisa.

YouTube, mai tare decat cele mai vizionate transmisiuni tv

Si ca sa ne convinga, Wim Vermeulen a dat exemplul celui mai vizionat clip de pe YouTube, "Istoria Dansului", care de la postarea sa pe site si pana astazi a avut parte de nu mai putin de 42 milioane de accesari. O cifra fabuloasa, daca ne gandim ca una dintre cele mai urmarite emisiuni din Statele Unite ale Americii, "American Idol", a inregistrat o audienta de "numai" 25 milioane de telespectatori. Cel mai urmarit videoclip de pe YouTube este intrecut doar de finala campionatului de fotbal american, Superbowl, care inregistreaza audiente de aproape 90 milioane de telespectatori. Numai ca la capitolul cheltuieli publicitare, YouTube castiga detasat. Asta pentru ca, daca un clip de 30 de secunde in pauza acestei intreceri sportive costa aproape trei milioane de dolari, postarea unui clip pe YouTube este aproape gratuita. Impactul insa este enorm.

Jocurile PC reprezinta o modalitate de promovare eficienta

O alta metoda de promovare a unui produs este prin jocurile pe computer, metoda mult mai de succes decat cele clasice, si asta pentru ca un jucator petrece aproape sase ore pe saptamana in fata calculatorului, comparativ cu cele doua-trei, cel mult, alocate pentru a urmari emisiunea favorita la tv sau pentru a citi ziarele. Wim Vermeulen spune ca site-urile sociale, precum MySpace.com sau Hi5.com, reprezinta alte modalitati de promovare eficienta, prin simplul fapt ca vechea modalitate de promovare "din gura in gura" s-a mutat pe internet. De aici rezulta o viteza de propagare si o intindere mult mai mari decat metoda "clasica".

In Romania, publicitatea online creste vertiginos

In Romania, piata de publicitate online urmareste trendul international, acela de crestere a interesului pentru promovarea pe internet. Felix Tataru, presedintele IAA, spune ca, daca in anul 2000 publicitatea online ajungea la aproape 100.000 de dolari, iar utilizatori erau doar cateva sute de mii, in 2006, piata s-a ridicat la cinci milioane de euro, iar numarul de utilizatori a fost de aproape sase milioane. Felix Tataru spune ca, in 2007, piata de publicitatea online ar putea ajunge la 10 milioane, iar pentru 2008 este prevazut un volum total de 20-25 milioane de euro. Presedintele International Advertising Association spune ca printre primele concerne multinationale care au inceput campanii publicitare in Romania a fost compania olandeza de transport aerian, KLM, iar dupa acestia au urmat Coca-Cola si Connex. "Primii trei ani au fost sustinuti de industria de telecomunicatii, pentru ca in 2004 piata financiar-bancara sa fie vedeta publicitatii, in timp ce, in 2006, companiile care activeaza in industria de bunuri de larg consum au reusit sa sustina vanzarile de publicitate online", spune Tataru.

Citeste tot articolul in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: