Jocurile online si site-urile sociale vor sustine vanzarile de publicitate pe internet
Data publicarii: 28-02-2007 | Media
YouTube, mai tare decat cele mai vizionate transmisiuni tv
Si ca sa ne convinga, Wim Vermeulen a dat exemplul celui mai vizionat clip de pe YouTube, "Istoria Dansului", care de la postarea sa pe site si pana astazi a avut parte de nu mai putin de 42 milioane de accesari. O cifra fabuloasa, daca ne gandim ca una dintre cele mai urmarite emisiuni din Statele Unite ale Americii, "American Idol", a inregistrat o audienta de "numai" 25 milioane de telespectatori. Cel mai urmarit videoclip de pe YouTube este intrecut doar de finala campionatului de fotbal american, Superbowl, care inregistreaza audiente de aproape 90 milioane de telespectatori. Numai ca la capitolul cheltuieli publicitare, YouTube castiga detasat. Asta pentru ca, daca un clip de 30 de secunde in pauza acestei intreceri sportive costa aproape trei milioane de dolari, postarea unui clip pe YouTube este aproape gratuita. Impactul insa este enorm.
Jocurile PC reprezinta o modalitate de promovare eficienta
O alta metoda de promovare a unui produs este prin jocurile pe computer, metoda mult mai de succes decat cele clasice, si asta pentru ca un jucator petrece aproape sase ore pe saptamana in fata calculatorului, comparativ cu cele doua-trei, cel mult, alocate pentru a urmari emisiunea favorita la tv sau pentru a citi ziarele. Wim Vermeulen spune ca site-urile sociale, precum MySpace.com sau Hi5.com, reprezinta alte modalitati de promovare eficienta, prin simplul fapt ca vechea modalitate de promovare "din gura in gura" s-a mutat pe internet. De aici rezulta o viteza de propagare si o intindere mult mai mari decat metoda "clasica".
In Romania, publicitatea online creste vertiginos
In Romania, piata de publicitate online urmareste trendul international, acela de crestere a interesului pentru promovarea pe internet. Felix Tataru, presedintele IAA, spune ca, daca in anul 2000 publicitatea online ajungea la aproape 100.000 de dolari, iar utilizatori erau doar cateva sute de mii, in 2006, piata s-a ridicat la cinci milioane de euro, iar numarul de utilizatori a fost de aproape sase milioane. Felix Tataru spune ca, in 2007, piata de publicitatea online ar putea ajunge la 10 milioane, iar pentru 2008 este prevazut un volum total de 20-25 milioane de euro. Presedintele International Advertising Association spune ca printre primele concerne multinationale care au inceput campanii publicitare in Romania a fost compania olandeza de transport aerian, KLM, iar dupa acestia au urmat Coca-Cola si Connex. "Primii trei ani au fost sustinuti de industria de telecomunicatii, pentru ca in 2004 piata financiar-bancara sa fie vedeta publicitatii, in timp ce, in 2006, companiile care activeaza in industria de bunuri de larg consum au reusit sa sustina vanzarile de publicitate online", spune Tataru.
Citeste tot articolul in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI