ProCredit Bank isi invita clientii sa isi actualizeze datele personale
Data publicarii: 02-07-2009 | Finante-BanciProCredit Bank isi invita clientii - persoane fizice si juridice - sa se prezinte in oricare dintre sucursalele/agentiile bancii pentru completarea si actualizarea datelor personale, in conformitate cu cerintele stabilite de Regulamentul BNR nr. 9/2008 privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro.
Astfel, conform prevederilor acestui regulament, in activitatea de identificare a clientilor persoane fizice, banca are obligatia de a solicita urmatoarele informatii: nume, prenume, dupa caz, pseudonimul, data si locul nasterii, cod numeric personal sau un alt element unic de identificare similar, domiciliul si resedinta, dupa caz, date de contact (numar de telefon, fax, adresa posta electronica), nationalitate, ocupatia si numele angajatorului ori natura activitatii proprii, functia publica importanta detinuta, daca este cazul si numele beneficiarului real.
Pentru clientii persoane juridice sau fara personalitate juridica, Regulamentul BNR nr. 9/2008 cere ca institutiile de credit sa detina informatii referitoare la: denumire, forma juridica, sediu social, sediu unde se situeaza centrul de conducere si de gestiune a activitatii statutare, date de contact (numar de telefon, fax, adresa posta electronica, etc), tipul si natura activitatii desfasurate, identitatea persoanelor care sunt investite cu competenta de a conduce si reprezinta entitatea, numele beneficiarului real sau informatii despre persoana / grupul de persoane care constituie beneficiarul real, identitatea persoanei care actioneaza in numele clientului, precum si informatii pentru a se stabili ca aceasta este autorizata / imputernicita in acest sens.
Regulamentul nr. 9/2008 al BNR se aplica institutiilor de credit, persoane juridice romane, si institutiilor financiare nebancare, persoane juridice romane, care sunt inscrise in Registrul special tinut de Banca Nationala a Romaniei. Acest registru reglementeaza standardele minime pentru elaborarea normelor de cunoastere a clientelei ca parte esentiala a administrarii riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului, precum si aspectele legate de implementarea acestora.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor