Bancile mari au vandut un milion de carduri in sase luni
Data publicarii: 16-08-2007 | Finante-BanciCei mai importanti patru emitenti au scos pe piata 1.200.000 de carduri de la inceputul anului. Gradul de utilizare la comercianti nu sare, in medie, de 20%, noteaza Cotidianul. Peste un milion de carduri emise, majoritatea de debit, altele folosite doar la bancomat. Cam acesta este bilantul la sase luni a patru dintre cei mai importanti emitenti din Romania. Dobinzile si comisionele inca mari, dar si lipsa unei educatii financiare transforma insa cardul intr-un simplu instrument de depozitare a banilor fara prea multe valente investitionale, avind in vedere dobinda neglijabila oferita pentru conturile atasate la cardurile de debit.
La BRD, doar 40% dintre cardurile de debit au si un descoperit de cont, la Raiffeisen, 25%, iar la Bancpost, aproximativ 5%. BCR ramine lider al pietei, insa, din totalul celor 2,3 milioane de carduri active, doar 180.000 sint carduri de credit. Ponderea nu este mult diferita nici la celelalte banci contactate de Cotidianul. Raiffeisen are 200.000 de carduri de credit dintr-un total de 1.200.000, iar Bancpost, 29.000 din aproape 3.000.000 de carduri. Gradul de utilizare la comercianti, probabil cel mai important indicator al maturitatii pietei cardurilor, are un nivel rezonabil doar la Raiffeisen. "Rata de folosire a cardurilor de credit pentru plati la comercianti este de peste 70%", a spus Titi Stoenescu, director de carduri la Raiffeisen.
In rest, BCR are un grad de utilizare la comercianti putin peste 10%, BRD, 27%, iar Bancpost, doar 5,5%. "In privinta utilizarii cardurilor la comercianti, lucrurile au mers destul de greu la inceput. A trebuit sa se schimbe mentalitatea consumatorilor, iar acestia sa nu mai stea la cozi pentru a retrage bani de la bancomat si sa inceapa sa plateasca cu cardul", explica Denisa Mateescu, director pe zona sud-est europeana a MasterCard Europe.
Cardurile pentru firme sint aproape inexistente. "Pentru persoane fizice avem peste 1,4 milioane de carduri de debit si de credit active, iar pentru persoane juridice avem aproximativ 34.500 de carduri active", spune Titi Stoenescu. Din 2.039.000 de carduri, BRD are doar 42.181 de carduri pentru companii, potrivit datelor furnizate de banca. Bancpost a emis 7.000 de carduri pentru companii si peste 1.700.000 pentru persoane fizice. "Pe piata din Romania, segmentul cardurilor de business este la inceputuri. Daca putem vorbi de o segmentare a clientelei formata din persoane fizice, in privinta companiilor, oferta este destul de saraca", a spus Mateescu.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- NN Investment Partners își schimbă denumirea în Goldman Sachs Asset Management
- Studiu Deloitte: asiguratorii au provocari legate de crestere si de profitabilitate in 2023, dar si oportunitati generate de asigurarea riscurilor cibernetice, tranzitia catre energia verde si noile standarde de raportare
- Cushman & Wakefield Echinox: Portofoliul de clădiri administrate s-a triplat în ultimii 5 ani; potențialul de creștere rămâne ridicat pe fondul dezvoltării pieței imobiliare
- Studiu Deloitte Legal: companiile din Romania se asteapta la cresterea numarului de insolvente si de litigii legate de siguranta datelor cu caracter personal si de protectia consumatorilor
- Sondaj Storia.ro - Ce parere au agentii si consumatorii despre Legea Agentului Imobiliar
- Opinie Deloitte: UE a adoptat DORA, un fel de GDPR al siguranței cibernetice pentru organizațiile din sectorul financiar. Ce presupune noul cadru de reglementare pentru echipele de management?
- BCR: Dezvoltare digitala a portofoliului investitional prin George
- Raportul Anual 2021 Revolut: Primul an pe profit, EBITDA ajustata de 100 milioane GBP si profit net de 26,3 milioane GBP
- Index salarial: Cât câștigă cei care lucrează în sectorul de service & reparații
- Grupul Banca Transilvania: 1.000 de finantari in 4 luni, prin BT Mic
- Activ Property Services a implinit 30 de ani de existență,și așteaptă venituri de 1,5 milioane Euro în 2023
- Banca Transilvania: noutate in BT Pay, achizitionare polita asigurare RCA
- EY România - Claudia Sofianu și Dan Răuț: România trebuie să implementeze Venitul Minim European Adecvat până în 2024
- Studiu Deloitte: companiile din Romania sunt preocupate de incetinirea cresterii economice, somaj si inflatia ridicata
- Sondaj eJobs: Salariul, oportunitățile de creștere profesională și posibilitatea de a lucra remote sunt cele mai importante criterii la angajare ale Generației Z