Dacia va produce 400.000 de automobile in 2009 la uzina de la Mioveni
Data publicarii: 06-11-2007 | AutoConstructorul Dacia va produce 400.000 de automobile in 2009, aproape dublu fata de anul in curs, iar ponderea exportului va ajunge peste doi ani la 70% din productie, a declarat marti directorul general Automobile Dacia, Francois Fourmont, la un seminar dedicat pietei auto.
"Am luat decizia sa crestem capacitatea de productie a uzinei de la Mioveni si astfel, anul viitor vom produce efectiv 320.000 de masini. In 2009, vom produce efectiv 400.000 de masini", a spus reprezentantul Dacia.
Fourmont a mai spus ca 55% din productie va merge anul acesta la export, iar pana la sfarsitul anului 2009, circa 70% din productie va fi destinata strainatatii. Dacia va produce in 2007 aproximativ 220.000 de automobile la Mioveni.
"Vom lansa un nou model, in doua volume, la sfarsitul anului 2008", a spus Formont. El a precizat ca productia noului model nu va afecta fabricarea celorlalte patru modele (berlina, break, furgon si pick-up) pentru ca Dacia a investit in cresterea capacitatii de productie si pentru ca liniile de asamblare sunt concepute flexibil, astfel incat sa raspunda cererii pietei pentru unul sau altul dintre modele. In prezent, Dacia produce trei modele Logan: berlina, break-ul si furgonul, iar in primul trimestru din 2008 va incepe comercializarea Logan pick-up.
Referitor la inlocuirea modelului Logan cu o noua generatie, Fourmont a spus ca noul Logan nu va fi lansat pe piata mai devreme de cinci - sase ani de la inceperea productiei (2004 - n. r.) - cat este media pentru inlocuirea unei masini in Europa "Noi mizam mai degraba pe imbunatatirea modelelor noastre, nu pe schimbarea totala a lor"
Dacia va incepe anul viitor, in uzina de la Mioveni, productia a doua noi modele bazate pe platforma Logan, unul fiind Logan Pick-up, iar cel de-al doilea, un derivat din modelul Sandero, declara la inceputul lui octombrie, Charles Morillo, directorul uzinei de autovehicule.
Sandero, prezentat in septembrie la salonul Auto de la Frankfurt, va fi primul model pe care Renault il lanseaza mai intai in afara Europei. Masina in cinci usi, derivata din platforma B0 a Logan, va fi produsa la uzina din orasul brazilian Curitiba, urmand a fi comercializata in Brazilia din decembrie, si apoi in Argentina. Sandero e un automobil de clasa mica in doua volume, cu o lungime de 4,02 metri si un spatiu de depozitare de 320 litri in portbagaj. Spre comparatie, Logan berlina are 4,25 metri lungime, iar Logan break (MCV), 4,45 metri.
Automobile Dacia va lansa in primavara lui 2008 al patrulea model din gama Logan, versiunea Pick-up in Romania si in alte trei tari, iar producatorul nu a oferit inca estimari privind cifra de vanzari, asteptand mai intai reactia pietei,
Anul acesta, segmentul masinilor de 10.000 de euro ocupa 75% din piata auto romaneasca.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere