O casa ''la rosu'' costa cu 50% mai putin decat una ''la cheie''
Data publicarii: 12-11-2007 | ImobiliareVanzarea unei case "la rosu" difera de cea a unei case predate "la cheie", iar in ultima perioada, din cauza birocratiei existente pe piata, dezvoltatorii aleg sa promoveze mai mult locuintele finisate, al caror preturi sunt chiar si cu 50% mai mari decat cele la rosu, sustin analistii imobiliari.
"Varianta ideala ar fi o casa la cheie pentru ca in acest mod se evita toate problemele aferente amenajarii unei locuinte, dar trebuie sa se tina cont si de costurile suplimentare specifice facilitatilor si finisajelor. Cine cauta ceva mai putin costisitor poate alege varianta achizitionarii unei case "la rosu", adica fara finisaje, pe care ar putea ulterior sa le aplice in stil propriu. In mod normal, o casa la rosu ar trebui sa coste cu aproximativ 50% mai putin decat o casa la cheie, aceasta din urma fiind complet finisata, iar problemele legate de orice tip de instalatie sunt deja rezolvate", a declarat consilierul departamentului rezidential al companiei EuroMetropola, Andreea Manea.
Potrivit analistilor EuroMetropola, cea mai mare parte a romanilor se pronunta pentru cumpararea unei case la cheie pentru ca in aceasta situatie proaspatul proprietar nu trebuie decat sa isi mobileze locuinta. Cu toate acestea, achizitionarea unei case finalizate presupune sa ai mai multi bani disponibili pentru cumparare, comparativ cu o casa "la rosu".
"Cumparatorul trebuie sa mai tina cont si de faptul ca o casa la rosu nu are instalatii electrice, teava de apa si gaze ori racordare la utilitati, acestea urmand sa fie adaugate ulterior, pe cheltuiala proprietarului. Exista in piata si case "la rosu" care nu au nici cai de acces si nici gard, acestea urmand a fi construite tot de catre proprietar. Cazurile acestea sunt destul de des intalnite, in special cand vorbim despre proprietatile amplasate in zonele limitrofe orasului", completeaza reprezentanta EuroMetropola.
Analistii imobiliari mai spun ca desi numarul locuintelor livrate in piata nu reuseste sa satisfaca cererea existenta, cumparatorii raman exigenti si pun in continuare pret pe modul de executie, calitatea fiind cea care face diferenta. Potrivit reprezentantilor departamentului rezidential al EuroMetropola cine doreste sa investeasca intr-o locuinta, fara sa piarda timp alergand dupa materiale sau vizionand zeci de magazine de prezentare, va alege invariabil o casa la cheie, mai ales ca oferta pietei este mult mai generoasa la acest capitol. Exista totusi si un numar restans de clienti care aleg o casa la rosu pentru ca doresc in mod expres sa-si puna amprenta asupra casei in care urmeaza sa locuiasca, refuzand variantele de finisaje propuse de dezvoltator.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI