Renault participa la o cursa a masinilor ecologice cu un concept Logan produs la Pitesti
Data publicarii: 15-11-2007 | AutoRenault participa cu un concept Logan produs la Pitesti la cursa masinilor ecologice "Michelin Challenge Bibendum" care incepe miercuri la Shanghai, in China, a anuntat producatorul francez.
Conceptul numit Renault Logan eco2 este o masina experimentala care are emisii de dioxid de carbon de 97 g/km, cu cateva zeci de procente mai reduse decat la modelul de serie. Eco2 este un apelativ pe care producatorul francez l-a adaugat unei game de vehicule, gandite a fi in acelasi timp si ecologice si acceptabile ca pret.
Conceptul a fost produs la Pitesti si este propulsat de un motor diesel de 1,5 litri si 85 de cai putere. Consumul mediu al masinii este de 3,8 litri la suta de kilometri.
Pentru a primi apelativul eco2, o masina trebuie sa indeplineasca trei criterii; sa fie produsa la o uzina din cadrul proiectului, sa emita mai putin de 140 g/km de dioxid de carbon (sau sa foloseasca biocombustibil), iar ultimul criteriu tine de faptul ca la sfarsitul vietii, automobilele trebuie sa fie reutilizabile in proportie de 95%, iar peste 5% din plasticul folosit trebuie sa provina din reciclare.
In prezent, 40% din versiunile gamei Renault au primit apelativul eco2, precizeaza comunicatul Renault.
Conceptul eco2 difera fata de masina de serie, la pistoane, sistem de injectie si aerodimamica. Evenimentul "Michelin Challenge Bibendum" se desfasoara intre 14 si 17 noiembrie la Shanghai si este o cursa anuala intre masini care utilizeaza tehnologii ecologice. Prima cursa a avut loc in 1998 intre orasele franceze Clermont - Ferrand si Paris. Tot in capitala franceza s-a tinut si editia de anul trecut, in timp ce Shanghai a mai fost gazda evenimentului acum trei ani.
Renault comercializeaza Logan in peste 50 de tari, iar din monentul lansarii a vandut peste 700.000 de unitati pe plan mondial.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI