Conflictele intre angajati genereaza pierderi semnificative pentru firme
Data publicarii: 15-11-2007 | HR/CariereCompaniile cu peste 1.000 de angajati pot suferi daune de ordinul milioanelor de euro din cauza disputelor dintre salariati, noteaza Adevarul. Disputele intre angajati consuma timp si afecteaza productivitatea muncii. Stresul, lucrul sub presiune si competitia interna dintre salariati duc inevitabil la tensiuni si conflicte. Studiile de profil arata ca scaderea productivitatii muncii din cauza acestui tip de conflicte poate ajunge chiar pana 50%, implicand costuri suplimentare pentru companie.
Potrivit specialistilor de la Mediators, singura organizatie specializata in medierea conflictelor intre angajati, colaborarea este comportamentul cel mai agreat de manageri in organizatiile pe care le conduc, pentru realizarea productivitatii planificate.
Aspecte ale conflictului la locul de munca
Insa, colaborarea intre angajati nu este intotdeauna un lucru perfect controlabil, iar mentinerea unui climat relaxat de lucru este deja recunoscut ca fiind o utopie.
Managerii consuma timp pentru a media conflicte
Frustrarile acumulate de angajati constituie un factor care nu poate fi cuantificat cu exactitate si care se concretizeaza, in principal, in lipsa de responsabilitate a angajatului in achitarea sarcinilor de serviciu. Studiile arata ca 42% din timpul managerilor este ocupat cu rezolvarea conflictelor si demersul de a convinge angajatii sa faca ceea ce trebuie.
Specialistii Mediators subliniaza ca scaderea in procente de pana la 50% a productivitatii muncii este cauzata de conflicte. Potrivit acestora, managerii din organizatiile mari din Romania, cu peste 1.000 de angajati, au anuntat costuri de pana la 1,5 milioane euro anual. Vlad Nedelcu, managerul Mediators, a declarat ca solutia medierii este bine-venita in acest moment in Romania.
"Exista motive pertinente pentru aceasta afirmatie: integrarea in Uniunea Europeana a accentuat criza de personal existenta pe piata romaneasca. Mai mult, reglementarile Uniunii Europene au incurajat protectia angajatilor, ceea ce sporit presiunea companiilor de a fideliza angajatii", precizeaza Vlad Nedelcu.
Specialistii in resurse umane apreciaza ca intr-o organizatie conflictele sunt inerente, acestea fiind alimentate de competitia interna intre angajati si chiar de modul defectuos cum au fost stabilite obiectivele, insa cele mai paguboase sunt conflictele mocnite, nu cele deschise.
Conflictele mocnite, cele mai paguboase
Amalia Pacleanu-Savinescu, managing partner in cadrul companiei de consultanta in resurse umane Tandem Consulting, a declarat pentru "Adevarul" ca majoritatea conflictelor din organizatii sunt mocnite, ca o consecinta a faptului ca in procesul de socializare si adaptare la normele companiei, oamenii deprind diferite comportamente organizationale prin care isi mascheaza intentiile si motivatiile egoiste si neconstructive.
"Contrar opiniei comune, situatiile conflictuale care merita atentia nu se limiteaza la cele deschise, in care limbajul devine mai dur si divergentele imbraca o nota personala.
Conflictele mocnite sunt la fel de paguboase. Rolul managerului devine cu atat mai important cu cat aceste situatii nu sunt la suprafata, evolueaza in tacere si antreneaza un mecanism subteran de erodare a calitatii si eficientei relatiilor. Astfel, de multe ori, conflictele mocnite cuprind mai multe straturi si mai multe surse de dezacord", a mentionat Amalia Pacleanu-Savinescu.
Aceasta mai spune ca cheltuielile cu conflictele negestionate pot fi extrem de mari, de la cele necesare inlocurii unor echipe intregi pana la costurile specifice unor schimbari in strategia companiei.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor