Publicitatea la junk-food va fi interzisa intre orele 6 si 19
Data publicarii: 16-03-2008 | MediaOrganizatiile de consumatori din intreaga lume au lansat duminica, 16 martie, codul care interzice promovarea preparatelor junk food in randul copiilor. Codul se doreste a fi o strategie impotriva obezitatii si a bolilor aparute in urma unor diete necontrolate.
Statisticile arata ca, la nivel mondial, peste 177 de milioane de copii sunt amenintati de obezitate. Iar Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca pana in 2015, 2,3 miliarde de oameni vor fi afectati.

Codul vizeaza sistemul de marketing al alimentelor cu valoare calorica mare, bogate in grasimi, zahar si sare. Astfel, vor fi interzise reclamele radio sau tv care promoveaza alimente nesanatoase intre orele 6 si 19. De asemenea, se interzice promovarea acestor alimente pe site-uri, prin mesaje sau in scoli. Nu se mai accepta oferirea de cadouri sau jucarii gratuite care sa ii determine pe copii sa consume alimente care pot duce la obezitate. Firmele mari de mancare, bauturi non-alcoolice si dulciuri au cheltuit peste 13 miliarde de dolari pe publicitate in 2006.
Codul va marca Ziua Mondiala a Drepurilor Consumatorului. Grupuri de consumatori au efectuat duminica activitati de campanie pentru a evidentia caracterul nociv al promovarii alimentelor nesanatoase.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
 Print
 Print