Greenpeace pune tunurile pe multinationale
Data publicarii: 15-05-2008 | MediuOrganizatia care militeaza pentru protectia naturii a realizat reclame impotriva companiilor care distrug mediul, noteaza Adevarul. Multinationalele investesc sume din ce in ce mai mari in programe de responsabilitate sociala (CSR), insa, uneori, acestea se intorc impotriva lor.
Companii internationale, precum Unilever si Procter & Gamble, au intrat in valtoarea campaniilor de responsabilitate sociala pentru un plus de imagine, dar si pentru a distrage atentia opiniei publice de la exploatarile pe care le fac.
In plus, acestea incearca sa dea ceva inapoi societatii de la care a luat atatea. De curand, Greenpeace a criticat aspru una dintre campaniile lor sociale, facand referire la clipul viral realizat de Unilever pentru Dove, "Campanie pentru frumusete adevarata".
Spotul arata o fetita care este "bombardata" de mesaje din mass-media despre ce inseamna sa arati bine. In final, apare sloganul "Vorbeste cu fiica ta despre frumusete inainte sa o faca industria!". Agentia care a creat campania sociala a fost Ogilvy, companie care lucreaza cu brandul Dove dintotdeauna.
Ca raspuns la acest clip, Greenpeace a realizat un spot dupa aceeasi reteta, cu o tanara din Indonezia "asaltata" de imagini cu paduri distruse si urangutani ucisi. Mai mult, cativa reprezentanti Greenpeace, imbracati in costume de urangutani, au invadat birourile Unilever pentru a protesta fata de exploatarile de ulei de palmier din padurile tropicale. Sloganul antireclamei este "Vorbeste cu Dove pana nu e prea tarziu!".
Unilever, presat de Greenpeace
De ce Greenpeace s-a indreptat spre Unilever? Reprezentantii ONG-ului au motivat prin faptul ca producatorul Dove este cel mai mare utilizator de ulei de palmier din lume, consumand unu din 20 de litri de ulei produs in Indonezia.
Dupa presiunile Greenpeace, reprezentantii Unilever au luat atitudine si au promis ca pana in 2015 vor incerca sa se indrepte spre furnizori care nu exploateaza padurea tropicala. E interesant de vazut cum va face multinationala acest lucru, avand in vedere ca uleiul de palmier extras din padurile tropicale sunt una dintre cele mai ieftine alternative pentru produsele sale.
Unilever nu este singura companie luata in vizor. P&G si Nestle sunt alte doua multinationale de pe lista neagra a Greenpeace, pentru ca folosesc si ele uleiul de palmier pentru produsele lor.
P&G este cunoscuta drept o companie activa prin campaniile de CSR pe care le deruleaza. Firma a fost numita "cel mai protector advertiser al familiei" de catre Parents Televisions Council, un ONG american care incearca sa invete parintii despre avantajele si dezavantajele televiziunii.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale