Taxe pe autostrazi. CNADNR vrea sa modifice legea pentru a incasa noi biruri
Data publicarii: 23-06-2008 | EconomieCompania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) trebuie sa modifice legislatia pentru a putea pune taxa pe tronsoanele de autostrada, noteaza Gardianul. "Legislatia actuala nu permite impunerea de taxe pe autostrazi. Pe tronsonul Comarnic - Brasov s-ar putea sa existe taxa. Noi am transmis firmelor interesate ca exista posibilitatea ca legislatia sa fie schimbata pentru a putea fi perceputa taxa pe autostrada", ne-au spus oficialii CNADNR. Datorita podurilor si viaductelor, a caror constructie implica numeroase lucrari de arta, tronsonul Comarnic-Brasov, in lungime de circa 58 de kilometri, este cele mai important proiect al Companiei de Autostrazi.
"Avem mai multe modalitati de concesionare a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, printre care plata de disponibilitate, toll-taxa pe autostrada sau shadow-toll. Plata de disponibilitate este suma finala de bani pe care o va incasa concesionarul in urma desfasurarii contractului, toll este taxa care va perceputa tuturor autovehiculelor si shadow-toll - sau taxa ascunsa - este o suma care se va plati de catre stat concesionarului, in functie de numarul de treceri ale autovehiculelor pe tronsonul de autostrada", au explicat reprezentantii CNADNR. Potrivit acestora, concesionarea tronsonului Comarnic-Brasov se va face pe circa 30 de ani. "Constructia ar putea dura 4-5 ani, iar operarea si intretinerea va fi pe 25 de ani. Operarea si intretinerea se face pe baza criteriilor de performanta. Operarea, la noi in Romania, in legislatia romaneasca nu este foarte bine explicata.
Operatorul trebuie sa se ocupe de sistemele de gestiune a traficului, sistemele de mentenanta si interventiile in caz de accidente. Intretinerea autostrazii se refera la lucrari de intretinere de drumuri, mici fisuri si inlocuirea asfaltului", au mai declarat specialistii din CNADNR. Potrivit acestora, metoda de atribuire a contractului pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea tronsonului Comarnic - Brasov este aceea prin "dialog competitiv". "Contractul este foarte complex si nu se poate stabili valoarea financiara si cadrul juridic de implementare a proiectului", spun oficialii CNADNR.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice