Taxe pe autostrazi. CNADNR vrea sa modifice legea pentru a incasa noi biruri
Data publicarii: 23-06-2008 | EconomieCompania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) trebuie sa modifice legislatia pentru a putea pune taxa pe tronsoanele de autostrada, noteaza Gardianul. "Legislatia actuala nu permite impunerea de taxe pe autostrazi. Pe tronsonul Comarnic - Brasov s-ar putea sa existe taxa. Noi am transmis firmelor interesate ca exista posibilitatea ca legislatia sa fie schimbata pentru a putea fi perceputa taxa pe autostrada", ne-au spus oficialii CNADNR. Datorita podurilor si viaductelor, a caror constructie implica numeroase lucrari de arta, tronsonul Comarnic-Brasov, in lungime de circa 58 de kilometri, este cele mai important proiect al Companiei de Autostrazi.
"Avem mai multe modalitati de concesionare a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, printre care plata de disponibilitate, toll-taxa pe autostrada sau shadow-toll. Plata de disponibilitate este suma finala de bani pe care o va incasa concesionarul in urma desfasurarii contractului, toll este taxa care va perceputa tuturor autovehiculelor si shadow-toll - sau taxa ascunsa - este o suma care se va plati de catre stat concesionarului, in functie de numarul de treceri ale autovehiculelor pe tronsonul de autostrada", au explicat reprezentantii CNADNR. Potrivit acestora, concesionarea tronsonului Comarnic-Brasov se va face pe circa 30 de ani. "Constructia ar putea dura 4-5 ani, iar operarea si intretinerea va fi pe 25 de ani. Operarea si intretinerea se face pe baza criteriilor de performanta. Operarea, la noi in Romania, in legislatia romaneasca nu este foarte bine explicata.
Operatorul trebuie sa se ocupe de sistemele de gestiune a traficului, sistemele de mentenanta si interventiile in caz de accidente. Intretinerea autostrazii se refera la lucrari de intretinere de drumuri, mici fisuri si inlocuirea asfaltului", au mai declarat specialistii din CNADNR. Potrivit acestora, metoda de atribuire a contractului pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea tronsonului Comarnic - Brasov este aceea prin "dialog competitiv". "Contractul este foarte complex si nu se poate stabili valoarea financiara si cadrul juridic de implementare a proiectului", spun oficialii CNADNR.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI