Cum iti poti folosi inteligenta emotionala pentru a obtine job-ul dorit

Data publicarii: 12-08-2008 | HR/Cariere

Inteligenta emotionala (IE) este abilitatea de a interactiona armonios cu alte persoane, de a le intelege starile de spirit si de a ne ajusta propriile stari astfel incat sa nu generam tensiuni. Pentru cel care este in cautarea unui loc de munca o inteligenta emotionala ridicata poate creste sansele obtinerii job-ului dorit, prin buna relationare cu angajatorul in cadrul interviului.

Chiar daca nu avem o inteligenta emotionala bine dezvoltata, specialistii sunt de parere ca o putem imbunatati prin auto-constientizare. IE poate juca un rol mai important decat Coeficientul de Inteligenta (IQ) cand ne referim la un context precis, precum un interviu de angajare.

Psihologul Rob Scher identifica cinci elemente ale IE pe care ar trebui sa le avem in vedere cand pornim in cautarea unui job.

1. Atitudinea pozitiva

Daca ai o atitudine pozitiva, iti poti imbunatati sansele de angajare, mai ales cand intervievatorul pare sa ezite in a lua o decizie. Aceasta atitudine este la mijlocul distantei intre pasivitate si agresivitate. Dupa incheierea interviului, e important sa obtii o confirmare a unei a doua intalniri si o poti face foarte bine si fara sa fortezi mana angajatorului.

2. Constientizarea propriilor trairi

Identificarea starii de spirit este extrem de importanta inainte de a te intalni cu intervievatorul. Daca te simti manios sau frustrat ca interviul anterior nu a dat rezultate, ia-ti putin timp pentru a te calma. O buna stare de spirit iti va creste considerabil sansele.

3. Empatia

Adaptarea la starea de spirit a intervievatorului este, de asemenea, un punct forte al celui cu o inteligenta emotionala crescuta. Poti deveni empatic ascultandu-l si observandu-l pe cel care iti va decide soarta. Pasul urmator este sa simti la randul tau ceea ce simte el.

4. Capacitatea de a rezolva probleme

E vital sa ii arati angajatorului cum poti contribui la bunul mers al organizatiei in care esti pe cale sa intri. Trebuie, in acest caz, sa ii demonstrezi ca poti rezolva problemele specifice job-ului. Evita insa sa te auto-prezinti ca solutia in sine. Explica in termeni cat mai coerenti toti pasii, pana la solutionarea completa a problemei.

5. Mentinerea entuziasmului

Este important sa iti mentii entuziasmul chiar si atunci cand lucrurile par a nu merge foarte bine. Fii constient ca fiecare interviu are propriile particularitati si, daca intr-un caz strategia ta nu a functionat, aceeasi strategie ar putea da roade la urmatorul interviu.

George Trifu