Discrepante mari intre tarifele brokerilor
Data publicarii: 12-08-2008 | BursaAtingerea unui randament ridicat pentru investitiile bursiere depinde nu numai de cat de mult cresc actiunile din portofoliu, ci si de comisioanele platite la tranzactionare. Conso a realizat o analiza a comisioanelor practicate de principalii brokeri, ce arata ca exista diferente mari intre tarife.
Atunci cand face tranzactii cu actiuni la bursa, investitorul plateste brokerului un comision. Acesta se achita atat la cumparare cat si la vanzare, fiind exprimat ca procent din valoarea tranzactiei.
O analiza a comisioanelor practicate de principalele societati de servicii de investitii financiare (SSIF) a gasit discrepante destul de mari intre oferte. Acest lucru arata o concurenta slaba intre brokeri, desi pe piata exista peste 70 de societati de profil.
De exemplu, pentru o suma de investit de 30.000 de lei, cel mai avantajos SSIF, din punct de vedere al comisioanelor este Vanguard care practica un comision de 0,8%. In schimb, dintre societatile luate in calcul, cele mai mari tarife apar la Intercapital Invest si BCR Securities, care cer un comision de 1,5%.
Asa cum se observa, investitorii isi pot reduce la jumatate costurile de tranzactionare
daca isi aleg mai atent firma de brokeraj.
Majoritatea SSIF-urilor solicita comisioane cuprinse intre 0,9% si 1,2%. In toate cazurile, ele depind de sumele investite. Nivelul lor scade pe masura ce se fac tranzactii de valori mai mari, putand sa coboare sub 0,5%, in cazul unei investitii de peste 500.000 de lei.
Pragul de intrare la Bursa
Un alt aspect de care trebuie tinut cont este ca societatile de brokeraj impun clientilor sume minime ce trebuie investite pentru a le deschide cont. De regula, acestea depind de profilul de investitori pe care brokerul doreste sa-i atraga.
In anumite cazuri este nevoie de numai 1.000 lei pentru a avea acces in ringul BVB, in timp ce alti brokeri nu accepta decat clienti care doresc sa investeasca cel putin 100.000 euro.
De regula, brokerii solicita o suma minima ce variaza intre 1.500 lei si 5.000 lei. Cei mai "pretentiosi" din acest punct de vedere sunt cei de la ING Bank, care impun o limita de 100.000 euro, si UniCredit CAIB Securities, cu 50.000 de euro.
La polul opus se afla Eldainvest, cu o limita de 1.000 lei. KBC, liderul de piata, solicita o suma minima de 10.000 de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: Schimbari majore la impozitarea in domeniul HoReCa si a microîntreprinderilor. Ce regim fiscal alegem?
- Studiu Deloitte: pesimism mai puternic decat la inceputul pandemiei vizavi de conditiile economice in randul firmelor de capital privat din Europa Centrala
- Cushman & Wakefield Echinox: DPD a închiriat 3.500 mp spații de depozitare în VGP Park Arad
- Consumatorii renunță mai ușor decât înainte de pandemie la un brand după doar o experiență negativă. Interacțiunea umană rămâne importantă pentru loialitate
- BASF are din nou o crestere puternica a veniturilor in ciuda preturilor in crestere la materii prime si energie
- Opinie Deloitte: Digitalizarea ANAF – ce obligatii au contribuabilii vizati de RO e-Transport?
- EY România: Importatorii europeni obligați să realizeze activități de “due diligence” pentru achizițiile de mărfuri rusești
- Psiholog, Elena Ungureanu: Gestionarea echilibrului dintre carieră și viața personală este o problematică de ordin psihic deoarece procesul în sine implică trasarea de limite
- Succes obtinut de Libra Internet Bank - peste 21 milioane de lei atrase printr-o noua emisiune de obligatiuni
- Accor anunță deschiderea The Emporium Plovdiv - MGallery Inbox
- Sondaj EY România: Marea majoritate a contribuabililor nu a solicitat niciodată dobânzi aferente rambursărilor de TVA întârziate
- Radu Diaconu devine partener al EY România, în cadrul echipei de consultanță fiscală și juridică
- Studiu Deloitte: romanii considera ca schimbarile climatice sunt cauzate de activitatile umane si isi ajusteaza comportamentul de cumparare pentru a limita impactul negativ asupra mediului
- Opinie Deloitte: „Taxa Netflix”, un nou impozit in Romania
- Lidl ajunge la peste 12.000 de magazine in toate cele 31 de tari in care este prezent