Cumparaturile la hipermarket, noul sport national al romanilor

Data publicarii: 02-03-2009 | Economie

In Bucuresti, comertul modern detine 71% din valoarea vanzarilor de bunuri de larg consum. Pasiunea romanilor pentru cumparaturile la hipermarket este in continua crestere, in ciuda crizei. Peste jumatate dintre familiile din Romania au trecut, in 2008, pragul hipermarketurilor pentru achizitionarea bunurilor de larg consum, cumparand mai des si cu 25% mai mult fata de 2007.

Vanzarile de bunuri de larg consum au crescut cu 19% anul trecut, in moneda nationala, ca urmare a majorarii valorii cosului de cumparaturi, influentata de avansul preturilor, potrivit unui studiu al firmei de cercetare GfK Romania. Desi frecventa medie de cumparare s-a redus usor la nivelul pietei de retail din Romania, formatele de comert modern, in special hipermarketurile si magazinele de discount, au consemnat o crestere a numarului de vizite din partea clientilor fata de 2007.

Ponderea formatelor de comert modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, unitati cash& carry) a crescut de la 38% din totalul pietei de retail in 2007, la 41% din vanzarile de bunuri de larg consum in 2008.

Cea mai spectaculoasa crestere au avut-o hipermarketurile, de la o pondere de aproape 15% in 2007, la 18% in 2008, se arata in studiu.

Pe de alta parte, ponderea supermarketurilor a inregistrat o scadere de un punct procentual, de la 15% in 2007, la aproximativ 14% din piata in 2008.

Magazinele tip discount urmeaza trendul ascendent inceput in urma cu trei ani, crescand la aproximativ 6%. "Formele de comert traditional se afla in continuare pe un trend descendent. Aceasta tendinta este mai accentuata la nivelul intregii tari si mai putin in Bucuresti, unde ponderea acestor tipuri de magazine este relativ constanta", se mai arata in studiu. Astfel, ponderea segmentului de magazine mici (buticuri, alimentare) a scazut de la 45% in 2007, la 41% anul trecut, iar pietele si comertul stradal au coborat de la 4% la 3%.

In Bucuresti, comertul modern detine 71% din valoarea vanzarilor de bunuri de larg consum. Cea mai mare pondere este inregistrata de hipermarketuri, in crestere de la peste 39% in 2007, la 42% in 2008 din vanzarile din Capitala. "In Bucuresti, frecventa cu care gospodariile cumpara bunuri de larg consum scade cu aproape 11%. Acest trend descendent este mai accentuat in formele traditionale de comert. Pentru formatele comertului modern, exceptia vine din partea magazinelor de discount, care au reusit sa convinga gospodariile sa ii viziteze mai des decat in 2007", potrivit GfK.

Curentul

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG