Cumparaturile la hipermarket, noul sport national al romanilor
Data publicarii: 02-03-2009 | EconomieIn Bucuresti, comertul modern detine 71% din valoarea vanzarilor de bunuri de larg consum. Pasiunea romanilor pentru cumparaturile la hipermarket este in continua crestere, in ciuda crizei. Peste jumatate dintre familiile din Romania au trecut, in 2008, pragul hipermarketurilor pentru achizitionarea bunurilor de larg consum, cumparand mai des si cu 25% mai mult fata de 2007.
Vanzarile de bunuri de larg consum au crescut cu 19% anul trecut, in moneda nationala, ca urmare a majorarii valorii cosului de cumparaturi, influentata de avansul preturilor, potrivit unui studiu al firmei de cercetare GfK Romania. Desi frecventa medie de cumparare s-a redus usor la nivelul pietei de retail din Romania, formatele de comert modern, in special hipermarketurile si magazinele de discount, au consemnat o crestere a numarului de vizite din partea clientilor fata de 2007.
Ponderea formatelor de comert modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, unitati cash& carry) a crescut de la 38% din totalul pietei de retail in 2007, la 41% din vanzarile de bunuri de larg consum in 2008.
Cea mai spectaculoasa crestere au avut-o hipermarketurile, de la o pondere de aproape 15% in 2007, la 18% in 2008, se arata in studiu.
Pe de alta parte, ponderea supermarketurilor a inregistrat o scadere de un punct procentual, de la 15% in 2007, la aproximativ 14% din piata in 2008.
Magazinele tip discount urmeaza trendul ascendent inceput in urma cu trei ani, crescand la aproximativ 6%. "Formele de comert traditional se afla in continuare pe un trend descendent. Aceasta tendinta este mai accentuata la nivelul intregii tari si mai putin in Bucuresti, unde ponderea acestor tipuri de magazine este relativ constanta", se mai arata in studiu. Astfel, ponderea segmentului de magazine mici (buticuri, alimentare) a scazut de la 45% in 2007, la 41% anul trecut, iar pietele si comertul stradal au coborat de la 4% la 3%.
In Bucuresti, comertul modern detine 71% din valoarea vanzarilor de bunuri de larg consum. Cea mai mare pondere este inregistrata de hipermarketuri, in crestere de la peste 39% in 2007, la 42% in 2008 din vanzarile din Capitala. "In Bucuresti, frecventa cu care gospodariile cumpara bunuri de larg consum scade cu aproape 11%. Acest trend descendent este mai accentuat in formele traditionale de comert. Pentru formatele comertului modern, exceptia vine din partea magazinelor de discount, care au reusit sa convinga gospodariile sa ii viziteze mai des decat in 2007", potrivit GfK.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall