Cumparaturile la hipermarket, noul sport national al romanilor
Data publicarii: 02-03-2009 | EconomieIn Bucuresti, comertul modern detine 71% din valoarea vanzarilor de bunuri de larg consum. Pasiunea romanilor pentru cumparaturile la hipermarket este in continua crestere, in ciuda crizei. Peste jumatate dintre familiile din Romania au trecut, in 2008, pragul hipermarketurilor pentru achizitionarea bunurilor de larg consum, cumparand mai des si cu 25% mai mult fata de 2007.
Vanzarile de bunuri de larg consum au crescut cu 19% anul trecut, in moneda nationala, ca urmare a majorarii valorii cosului de cumparaturi, influentata de avansul preturilor, potrivit unui studiu al firmei de cercetare GfK Romania. Desi frecventa medie de cumparare s-a redus usor la nivelul pietei de retail din Romania, formatele de comert modern, in special hipermarketurile si magazinele de discount, au consemnat o crestere a numarului de vizite din partea clientilor fata de 2007.
Ponderea formatelor de comert modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, unitati cash& carry) a crescut de la 38% din totalul pietei de retail in 2007, la 41% din vanzarile de bunuri de larg consum in 2008.
Cea mai spectaculoasa crestere au avut-o hipermarketurile, de la o pondere de aproape 15% in 2007, la 18% in 2008, se arata in studiu.
Pe de alta parte, ponderea supermarketurilor a inregistrat o scadere de un punct procentual, de la 15% in 2007, la aproximativ 14% din piata in 2008.
Magazinele tip discount urmeaza trendul ascendent inceput in urma cu trei ani, crescand la aproximativ 6%. "Formele de comert traditional se afla in continuare pe un trend descendent. Aceasta tendinta este mai accentuata la nivelul intregii tari si mai putin in Bucuresti, unde ponderea acestor tipuri de magazine este relativ constanta", se mai arata in studiu. Astfel, ponderea segmentului de magazine mici (buticuri, alimentare) a scazut de la 45% in 2007, la 41% anul trecut, iar pietele si comertul stradal au coborat de la 4% la 3%.
In Bucuresti, comertul modern detine 71% din valoarea vanzarilor de bunuri de larg consum. Cea mai mare pondere este inregistrata de hipermarketuri, in crestere de la peste 39% in 2007, la 42% in 2008 din vanzarile din Capitala. "In Bucuresti, frecventa cu care gospodariile cumpara bunuri de larg consum scade cu aproape 11%. Acest trend descendent este mai accentuat in formele traditionale de comert. Pentru formatele comertului modern, exceptia vine din partea magazinelor de discount, care au reusit sa convinga gospodariile sa ii viziteze mai des decat in 2007", potrivit GfK.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI