Grupul AIG isi va schimba numele si va fi divizat, potrivit directorului executiv
Data publicarii: 19-03-2009 | InternationalAsiguratorul american AIG, salvat anul trecut de la faliment de guvernul american, isi va schimba numele si se va imparti in mai multe divizii, a declarat joi directorul executiv al grupului, Edward Liddy, in cadrul unei audieri la Congres, relateaza AFP.
"Compania va fi mai mica pana la finalul lui 2009, urmand sa se micsoreze in continuare in 2010", a declarat Liddy.
El a adaugat ca "reducand dimensiunile companiei, reducem riscurile".
Anterior, Liddy le-a spus parlamentarilor ca divizia financiara AIG Financial Products, ce s-a aflat la originea problemelor grupului, are in continuare o expunere de 1.600 miliarde dolari la contractele riscante.
"Incerc cu disperare sa evit o prabusire necontrolata a acestei companii", a declarat el.
Contractele incheiate de AIG pentru protejarea investitorilor in caz de nerambursare a plasamentelor riscante au stat la baza pierderilor uriase de 99,3 miliarde dolari inregistrate anul trecut.
Inchiderea acestei surse de pierderi va dura patru ani, a estimat Libby.
Directorul grupului a declarat si ca numele AIG nu va fi pastrat. "Numele AIG este atat de afectat si cazut in dizgratie, incat va trebui probabil sa il schimbam", a spus el.
Liddy a precizat ca grupul va vinde active si ca asiguratorul "nu va mai exista sub aceeasi forma pe care a avut-o in ultimii 90 de ani".
Marti seara, secretarul Trezoreriei, Timothy Geithner, a anuntat ca firma trebuie lichidata "in mod ordonat", pentru a proteja contribuabilii americani. Geithner a spus ca este in cautare de metode care sa accelereze acest proces.
AIG anuntat in aceeasi zi ca ar putea sa-si vanda sediul din New York si ca a vandut deja actiunile detinute in cadrul a trei fabrici de panouri fotovoltaice din Spania.
Fabricile au fost evaluate la circa 300 milioane euro, insa suma obtinuta de AIG din vanzarea fondului britanic de investitii HG Capital nu a fost dezvaluita.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI