CNVM va evalua actionarii care vor sa detina participatii de peste 10% la casele de brokeraj
Data publicarii: 19-03-2009 | BursaComisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM) a hotarat sa evalueze pe baza mai multor criterii de prudentialitate actionarii care intentioneaza sa detina participatii semnificative in societatile de servicii de investitii financiare (SSIF), potrivit unui regulament publicat de CNVM.
Astfel, Comisia va evalua actionarii semnificativi ai caselor de brokeraj sau actionarii care pot exercita o influenta puternica asupra administratiei unei SSIF-ului, in cazul in care acestia au intentia sa achizitioneze in mod direct o participatie calificata, adica cel putin 10% din capitalul intermediarului.
De asemenea, orice actionar care vrea sa instraineze, direct sau indirect, o participatie calificata in cadrul unui SSIF va trebui sa notifice CNVM-ul.
Arbitru pietei de capital va evalua reputatia potentialului cumparator de actiuni ale unui SSIF pe baza integritatii si a competentei profesionale a acestuia. In cazul in care achizitorul este o firma, cerintele de integritate trebuie respectate atat de persoana juridica in sine, cat si de persoanele de la conducerea firmei.
Potrivit regulamentului, integritatea unui posibil cumparator va fi legata si de inscrierile din cazierul judiciar sau de condamnarile pentru infractiuni privind sectorul financiar. Totodata, CNVM va lua in calcul corectitudinea activitatilor desfasurate in trecut de posibilul investitor.
In acelasi timp, arbitrul pietei de capital va evalua si soliditatea financiara a achizitorului potential, in special in ceea ce priveste tipul de activitate desfasurat in prezent si cea preconizata sa fie desfasurata de casa de brokeraj vizata de achizitiea propusa.
In urma acestor criterii de evaluare, CNVM se poate opune unei achizitii sau majorarii detinerii unui actionar al SSIF.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI