Sicriu TV, cel mai tare post din Romania
Data publicarii: 24-03-2009 | MediaMediatizarea excesiva a funeraliilor se face pe fondul lipsei de cultura, iar reality-show-urile de la catafalc sunt dublate de prost-gust, sustin specialistii. Sa filmezi cu telefonul omul cu mainile pe piept, in timp ce i se canta "Vesnica pomenire!", n-are nimic de-a face cu ritualul profund al inmormantarii. Sa calci in picioare morminte ca sa ai o vedere mai buna spre groapa in care intra ultimul defunct VIP de la Bellu e o chestiune lipsita de bun-simt si trebuie sanctionata ca atare. Sa transmiti in direct de la priveghi nu are scuza nici macar in nevoia stringenta de a acoperi timpii de antena, justificata de eternul cliseu "asta vrea publicul, asta ii dam". Acestea sunt concluziile specialistilor consultati de EVZ in legatura cu inmormantarile - spectacol de la romani.
Toate astea s-au intamplat, in ultimii ani, pe ultimele drumuri pe acest pamant ale romanilor Laura Stoica, Florian Pittis, Nicolae Dobrin, Stefan Iordache, Marian Cozma, Ion Dolanescu.
De cele mai multe ori, ne inmormantam cu spectacol defunctii cu nume sonore. Televiziunile se intrec in ore de transmisie de la capul mortului, reporterii - in intrebari penibile, de genul: "Cum va simtiti?", adresate rudelor decedatului. Oamenii merg cu miile la inmormantarile personalitatilor si fac circ. "Asistam la un kitsch religios pe fundalul ignorantei", spune teologul Radu Preda, lector la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Cluj-Napoca. "La inmormantarile VIP, romanii au tendinta sa se poarte ca si cum ar avea de-a face cu sfintele moaste. Simt nevoia sa fure un pic din gloria personalitatii respective", explica antropologul Serban Anghelescu.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial