BCR a restructurat 2.500 credite ale persoanelor fizice, din care 70% sunt ipotecare
Data publicarii: 09-09-2009 | Finante-BanciBCR a restructurat, pana in prezent, aproximativ 2.500 de credite ale persoanelor fizice care au inregistrat intarzieri de plata, circa 70% dintre acestea fiind imprumuturi ipotecare, a declarat Stefan Coroianu, director executiv al directiei de credite retail din BCR.
BCR a demarat in aprilie 2009 un program de restructurare a creditelor de retail, in conditiile in care din ce in ce mai multi clienti inregistrau dificultati in plata obligatiilor lunare pentru imprumuturile contractate.
"Ne-am concentrat pe clientii care au inceput sa aiba probleme in rambursarea creditelor in ciuda unui comportament de plata bun anterior. Ne-am uitat pana in prezent la circa 90.000 de cazuri de clienti persoane fizice care au intarzieri la plata, in general, intre 30 si 90 de zile, insa ii urmarim, in unele cazuri, si pe cei cu intarzieri intre 15 si 30 de zile, care ar putea incepe sa aiba probleme de rambursare", a explicat Coroianu.
El a mai subliniat ca dificultatile de plata inregistrate de clienti vin in contextul cresterii dobanzilor din piata dupa instalarea crizei, deprecierii monedei nationale si cresterii somajului. In plus, conditiile actuale au fost precedate de o perioada de explozie a creditului, care s-a manifestat in Romania in ultimii ani.
Modalitatile de restructurare folosite de banca au fost diferite de la caz la caz, putandu-se apela si la "un mix" al acestor masuri: prelungirea termenului de rambursare a creditului, reducerea ratei lunare pentru cateva luni sau acordarea de perioade de gratie.
"Analizam, in continuare, intre 15.000 si 20.000 de cazuri pe luna (de clienti persoane fizice cu credite, n.r.), pentru a vedea daca este nevoie de restructurarea creditelor. Consideram ca numarul imprumuturilor restructurate va continua sa creasca in continuare, insa este posibil sa asistam la o reducere a numarului de cazuri noi in ultimul trimestru din 2009, intrucat portofoliul de credite neperformante deja s-a stabilizat ca valoare", a spus directorul diviziei de credite retail din BCR.
Coroianu a completat ca, pentru cele 2.500 de cazuri de credite deja restructurate, gradul mediu de indatorare este de circa 45%. El a adaugat ca "au existat si cazuri, mai putin de 100, in care, in urma analizei efectuate impreuna cu clientul, nu s-a putut ajunge la o solutie, iar contractele au intrat intr-un regim mai agresiv de colectare".
BCR are aproximativ un milion de clienti de retail care folosesc produse de creditare.
Pentru portofoliul de credite retail, Coroianu estimeaza, pentru 2009, o crestere cu 5-10% comparativ cu nivelul de la finalul anului trecut.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI