Birourile administrative ale operatorului UPC din Cluj-Napoca au fost puse sub sigiliu
Data publicarii: 04-11-2009 | AfaceriBirourile administrative ale operatorului de telefonie si TV cablu UPC din Cluj-Napoca au fost puse sub sigiliu, miercuri, de catre inspectorii din cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Cluj, pentru practici comerciale incorecte, transmite corespondentul NewsIn.
Comisarul sef al CJPC Cluj, Mircea Radu, a declarat, miercuri, in cadrul unei conferinte de presa, ca UPC a fost si amendata cu 30.000 de lei, iar practicile ilegale se refera la emiterea unor somatii de plata pentru facturi neplatite pe care operatorul nu le poate prezenta - aceste facturi ar fi ale unor consumatori care aveau contract cu firme achizitionate ulterior de catre UPC - precum si taxarea unor servicii de cablu care nu apareau in contractele incheiate cu consumatorii.
"E vorba de o serie de somatii de plata trimise mai multor consumatori din tara, pe o regiune mult mai extinsa, iar reprezentantii acestei societati comerciale nu pot face dovada provenientei acestei sume. E vorba de anii 2002-2007. Discutam de anumite achizitii de societati care au debitori si care UPC-ul s-a transformat in preluarea acestor facturi./..../Mai este vorba si de diferenta intre sumele facturate si suma prevazuta in actul aditional", a afirmat Radu, adaugand ca doar la nivelul judetului Cluj inspectorii pentru protectia consumatorului au primit in jur de 50 de reclamatii in ceea ce priveste facutrile si somatiile emise de UPC.
Seful CJPC Cluj mai sustine ca au fost emise somatii de plata si in cazul unor persoane decedate de sapte ani, iar unii clujeni s-au dus sa achite sumele, care pot fi cuprinse intre 64 sau chiar 500 de lei.
Acesta sustine ca sigiliu a fost pus doar pe birourile conducerii manageriale si va fi ridicat in momentul in care practicile comerciale incorecte pentru care UPC a fost amendata vor inceta.
Un alt motiv pentru care operatorul de cablu, telefonie si internet a fost amendat se refera la functionarea necorespunzatoare a call-center-ului de la nivel national, unde sesizarile nu sunt preluate in mod legal. "Am cerut anularea acestui call-center, care, din punctul meu de vedere, este total nefunctional si angajarea unui purtator de cuvant sau a unui reprezentant legal", a mai spus Radu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor