Bank Austria a raportat un profit la noua luni in scadere cu 40%, afectat de provizioane
Data publicarii: 11-11-2009 | Finante-BanciUniCredit Bank Austria AG a anuntat ca profitul din primele noua luni ale anului a scazut cu 40%, din cauza cresterii provizioanelor pentru creditele neperformante, in contextul in care calitatea portofoliului de credite din Europa de Est a fost afectata de crize economica.
Profitul net a fost, in primele noua luni ale anului, de 972 milioane euro, in scadere fata de nivelul de 1,63 miliarde euro din aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce profitul inainte de taxe a scazut, de asemenea, cu 40%, de la 2,04 miliarde euro la 1,22 miliarde euro.
Cu toate acestea, venitul net din dobanzi a crescut cu 4% in primele noua luni, de la 3,62 miliarde la 3,74 miliarde euro, sustinut de cresterea continua a creditarii in Europa de Est, chiar daca aceasta a intrgistrat un ritm mai lent.
Venitul net din comisioane a scazut cu 14%, la 1,34 miliarde euro, in timp ce profitul din tranzactii a crescut la 237 milioane euro, dupa o pierdere de 279 milioane euro in primele noua luni ale anului trecut.
Potrivit unui comunicat al companiei, provizioanele pentru creditele neperformante au crescut de peste trei ori, la 1,61 miliarde euro, de la 483 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut.
Bank Austria, divizia UniCredit Group pentru Europa de Est si Austria, si cel mai mare creditor din estul Europei, a anuntat ca performantele bune nu au reusit sa compenseze impactul crizei mondiale.
"Tendinta negativa a economiei a avut un impact asupra rezultatelor, iar cresterea semnificativa a provizioanelor reflecta dificultarile economiei reale. Insa putem absorbi usor acest impact advers extrem de puternic pe cont propriu si cu un profit operational", a declarat directorul executiv Bank Austria, Willibald Cernko.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI