Retailerul Pic a intrat in insolventa la cerere, din cauza datoriilor mari catre furnizori
Data publicarii: 23-11-2009 | AfaceriGrupul romanesc de retail Pic a intrat, in data de 16 noiembrie, in insolventa la cerere, din cauza cresterii datoriilor catre creditori, in special catre furnizori, pe fondul scaderii vanzarilor de la inceputul anului cu 30%, a comunicat luni compania.
"Cele mai mari datorii sunt catre furnizori. Pic a luat aceasta hotarare din cauza scaderii cererii pe piata interna si a reducerii vanzarilor cu 30% in acest an, dar si din cauza presiunilor din partea creditorilor", a declarat directorul de marketing al companiei Pic, Claudia Rusu.
Potrivit companiei, de la data deschiderii procedurii insolventei se suspenda toate actiunile judiciare sau extrajudiciare pentru realizarea creantelor asupra debitorului sau bunurilor sale.
"In prezent, echipa de management Pic face eforturi pentru a gasi cele mai bune solutii pentru reorganizare, pe baza reluarii activitatii de aprovizionare si a vanzarii partiale de active in vederea redresarii companiei", a adaugat Claudia Rusu.
Reprezentantul retelei de hipermarketuri declara in luna august pentru NewsIn ca aproximativ 1.500 de angajati din cadrul grupului Pic au fost disponibilizati de la inceputul acestui an. Totodata, Claudia Rusu spunea ca Pic a redus, de la inceputul anului, costurile operationale cu 30%, operand modificari de reducere a consumului de combustibil, energie, consumabile, echipamente IT, precum si reducerea cheltuielilor de marketing.
Reteaua de magazine Pic mai are in prezent doua magazine, dupa ce, in urma procesului de restructurare actionariatul a decis inchiderea a trei unitati, respectiv Braila, Oradea si Calarasi, ramanand active magazinele din Pitesti si Craiova.
Grupul de firme Pic a avut in 2008 o cifra de afaceri de aproximativ 600 milioane lei, cu 60% mai mult fata de cea inregistrata in 2007.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI