PwC: Majorarea TVA ar fi cea mai facila masura fiscala de crestere a veniturilor la buget
Data publicarii: 23-11-2009 | Finante-BanciMajorarea TVA ar fi cea mai usoara modalitate din punct de vedere fiscal de crestere a veniturilor la buget fara sa aiba, insa, impact semnificativ asupra climatului economic pe termen lung, considera Peter de Ruiter, partener in cadrul PwC, mentionand ca impozitul minim a fost o greseala.
"Cresterea TVA cu 2-3 puncte procentuale ar avea un impact de inflatie pe termen scurt, dar climatul de consum nu ar fi afectat puternic. E una dintre cele mai usoare modalitati de crestere a taxelor ce ar putea fi facuta. Masura ar fi usor de implementat, cu efecte pe termen scurt, astfel ca daca vrei o crestere a veniturilor este cea mai facila modalitate", a spus Peter de Ruiter, partener in cadrul PricewaterhouseCoopers (PwC).
El a adaugat ca, in ce priveste clasamentul realizat de PwC cu privire la usurinta platii taxelor, cresterea TVA nu ar imbunatati pozitia Romaniei, aflata in prezent pe locul 149 din 183 economii analizate.
"Exista tari cu TVA mai mare decat al Romaniei, dar care se claseaza pe o pozite mai buna decat a Romaniei, a adaugat de Ruiter.
Cu toate acestea, ultimul raport realizat de PwC, recomanda Romaniei o mai buna rambursare a TVA-ului, alaturi de alte masuri pentru imbunatatirea climatului fiscal.
In acelasi timp, de Ruiter considera ca impozitul minim "nu a fost cu siguranta o masura fantastica, ci o greseala pentru ca nu a adus nimic la buget, dar a creat o povara suplimentara la nivel adminstrativ, chiar daca a fost implementata cu intentii bune".
"Nu cred ca a avut un impact pozitiv asupra climatului economic si a colectarii taxelor, fiind si alte metode de imbunatatire a acestui sistem", a mai spus de Ruiter.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI