Generatia care nu vrea sa munceasca prea mult
Data publicarii: 16-04-2010 | HR/CariereCu un ochi pe programele TV de divertisment si cu celalalt pe retelele de socializare, tinerii intre 16 si 25 de ani asteapta ca familia sau prietenii sa le gaseasca un loc de munca. Portretul tanarului somer: are pana in 25 de ani, este absolvent de liceu sau facultate si se misca greu cand vine vorba de pus osul la treaba.
Sorin Visovan, 20 de ani, este student la Facultatea de Geografie si Turism din Oradea. De trei luni incearca sa se angajeze pe post de ghid la Baia Mare, dar salariul de 800 de lei pe luna i se pare prea mic.
"Pentru acesti bani nu merita sa ma angajez. Un ghid turistic in strainatate castiga intre 1.500 si 2.000 de euro pe luna. Salariile care li se ofera tinerilor sunt de-a dreptul jenante si tocmai din cauza asta aleg sa nu se angajeze", a spus Sorin.
Patru ore pe zi la TV
In sapte din zece cazuri, familia e cea care le cauta un loc de munca celor tineri si ii trimite la interviurile de angajare, arata studiul "Perceptii, comportamente si asteptari ale populatiei tinere in cautarea unui loc de munca", realizat in perioada noiembrie-decembrie 2009 de Data Media.
Prietenii si relatiile sunt alte doua surse de ajutor in gasirea unui job. Pana cand acesta apare, tinerii frecventeaza retelele de socializare si programele de divertisment ale televiziunilor. Studiul arata ca 50% din respondenti petrec in fata televizorului cel putin trei-patru ore in fiecare zi.
"Nu ma intereseaza sa muncesc"
Cinci din zece tineri ar vrea sa munceasca dar nu stiu sa se promoveze si nu reusesc sa-i convinga pe angajatori ca merita un loc de munca. Altii - 7,6% din cei intervievati - au declarat ca nici macar nu vor sa lucreze. "Multi dintre ei sunt absolventi de liceu si ne-au spus ca nu-i intereseaza niciun loc de munca", a spus sociologul Melania Bortun, directorul general al firmei care a desfasurat cercetarea.
Aceste raspunsuri au fost mai numeroase printre tinerii intre 16 si 19 ani din mediul rural, cu opt clase din Oltenia. Motivele invocate de absolventii de liceu care refuza sa lucreze sunt acelea ca vor la facultate sau vor sa paraseasca tara.
Aproape 80% din respondenti au declarat ca nu au refuzat niciodata un loc de munca, iar 21,4% au refuzat macar unul. Rata cea mai mare a refuzurilor la tinerii intre 20 si 25 de ani a fost inregistrata in regiunea Bucuresti-Ilfov, dupa care urmeaza nord-vestul tarii. Motivele pe care le-au invocat tinerii au fost ca salariul era prea mic, iar conditiile de munca prea grele.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online