BCR, KPMG, PricewaterhouseCoopers si Deloitte vor sa ofere consultanta pentru hidrocentrala Tarnita
Data publicarii: 05-05-2010 | EconomieMai multe companii, intre care KPMG, PricewaterhouseCoopers, Deloitte si Banca Comerciala Romana (BCR), liciteaza pentru a oferi servicii de consultanta pentru selectarea investitorilor care sa construiasca hidrocentrala Tarnita-Lapustesti, contract de circa 5 milioane euro.
Astfel, mai multe consortii si asocieri s-au calificat in cea de-a doua etapa a licitatiei organizate de compania Hidroelectrica, cel mai mare producator de electricitate din Romania, care vrea sa construiasca centrala hidroelectrica cu acumulare prin pompaj Tarnita-Lapustesti, de 1.000 MW, proiect evaluat la 1,3 miliarde euro.
"Companiile care s-au calificat la etapa a doua a licitatiei sunt: consortiul KPMG Romania, KPMG Advisory Ltd, CMS Cameron Mc Kenna, EFG Eurobank Ergasias, Eurobank Telesis Finance, Lahmeyer International si GMP Advertising SRL, consortiul PricewaterhouseCoopers Management Consultants SRL, PricewaterhouseCoopers Audit SRL si PricewaterhouseCoopers Ceska Republika s.r.o, asocierea Deloitte Consultanta SRL, HydroChinaZhongNan Engineering Corporation, Banca Comerciala Romana SA, consortiul format din AF Colenco si casa de avocatura Tuca Zbarcea si Asociatii, precum si asocierea White&Case LLP, White&Case Shollenbarger SCA, HSBC Bank plc, AECOM Romania SRL, in asociere cu AECOM Tecsult Inc", potrivit datelor transmise de Hidroelectrica.
Castigatorul contractului de 5 milioane euro urmeaza sa fie anuntat dupa finalizarea acestei etape. Apoi va fi constituita societatea care va construi si va administra aceasta centrala, spun reprezentantii Hidroelectrica.
Centrala Hidroelectrica cu Acumulare prin Pompaj (CHEAP) Tarnita-Lapustesti ar urma sa aiba o putere instalata de 1.000 MW (4 x 250 MW, grupuri reversibile turbina-pompa). Ministerul Economiei a reevaluat in aprilie anul trecut hidrocentrala de la Tarnita-Lapustesti la 1,3 miliarde euro, mai mult cu 300 milioane euro, la cat era estimata initial.
Statia de pompare de la Tarnita-Lapustesti va produce electricitate si va consuma surplusul de energie din golul de sarcina. Noaptea va functiona ca pompa, cand energia este ieftina si ziua va functiona ca producator, generator de energie electrica. Hidrocentrala va fi un consumator de energie si va asigura peste noapte functionarea continua a tipurior de centrale la care oprirea si pornirea se produc intr-un timp indelungat, cum sunt de exemplu cele doua reactoare de la Cernavoda.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău