Petrescu (BCR): Piata bancara a devenit brusc competitiva, bancile lupta sa-si ia reciproc clientii
Data publicarii: 20-10-2010 | Finante-BanciPiata bancara a devenit brusc foarte competitiva, iar bancile lupta acerb sa-si ia clientii reciproc prin oferte mai bune, odata cu implementarea OUG 50 privind creditele populatiei, a declarat marti vicepresedintele executiv al Bancii Comerciale Romane, Oana Petrescu.
"Oricine vrea acum sa se refinanteze de la o alta banca si sa beneficieze de niste costuri mai mici poate sa o faca. Piata bancara a devenit brusc foarte competitiva si noi luptam acerb sa ne luam clientii unii altora si sa le facem oferte mai bune. Credem ca mecanismele de piata si mediul concurential care s-a creat sunt absolut suficiente pentru asigura inclusiv o reducere de costuri", a declarat Oana Petrescu, vicepresedinte executiv in cadrul BCR, responsabil pe segmentul de Retail Division & Private Banking.
Ea sustine ca nu este nevoie de o interventie administrativa in ce priveste costurile bancare, pentru ca s-ar produce distorsiuni. "Noi ne dorim ca aceasta ajustare sa fie mecanismul logic firesc al functionarii instrumentului economiei de piata si al legislatiei in vigoare", a adaugat Petrescu.
Petrescu a mai spus ca bancile ar trebui sa fie consultate atunci cand se fac initiative legislative.
OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, care a intrat in vigoare la 21 iunie, este rezultatul transpunerii in legislatia romaneasca a Directivei Europene 48/CE/2008.
Printre prevederile OUG 50 se numara limitarea comisionului de rambursare anticipata la 1%, daca perioada de timp ramasa pana la scadenta finala este mai mare de un an, respectiv la 0,5% in cazul in care rambursarea anticipata are loc cu mai putin de 1 an inainte de scadenta, precum si posibilitatea consumatorului de a renunta la contract in termen de 14 zile calendaristice.
"Oricine vrea acum sa se refinanteze de la o alta banca si sa beneficieze de niste costuri mai mici poate sa o faca. Piata bancara a devenit brusc foarte competitiva si noi luptam acerb sa ne luam clientii unii altora si sa le facem oferte mai bune. Credem ca mecanismele de piata si mediul concurential care s-a creat sunt absolut suficiente pentru asigura inclusiv o reducere de costuri", a declarat Oana Petrescu, vicepresedinte executiv in cadrul BCR, responsabil pe segmentul de Retail Division & Private Banking.
Ea sustine ca nu este nevoie de o interventie administrativa in ce priveste costurile bancare, pentru ca s-ar produce distorsiuni. "Noi ne dorim ca aceasta ajustare sa fie mecanismul logic firesc al functionarii instrumentului economiei de piata si al legislatiei in vigoare", a adaugat Petrescu.
Petrescu a mai spus ca bancile ar trebui sa fie consultate atunci cand se fac initiative legislative.
OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, care a intrat in vigoare la 21 iunie, este rezultatul transpunerii in legislatia romaneasca a Directivei Europene 48/CE/2008.
Printre prevederile OUG 50 se numara limitarea comisionului de rambursare anticipata la 1%, daca perioada de timp ramasa pana la scadenta finala este mai mare de un an, respectiv la 0,5% in cazul in care rambursarea anticipata are loc cu mai putin de 1 an inainte de scadenta, precum si posibilitatea consumatorului de a renunta la contract in termen de 14 zile calendaristice.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău