ARR: Anvelopele all season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarna
Data publicarii: 13-10-2011 | Auto
Anvelopele de iarna nu sunt asimilate anvelopelor all season sau mixte decat daca acestea au inscrise initialele M si S, informeaza Autoritatea Rutiera Romana. Textul Ordonantei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifica Ordonanta Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, utilizeaza termenul 'anvelope de iarna', anvelope care se identifica prin utilizarea literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S.
Anvelopele de iarna sunt cele care respecta si sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr.54, dupa caz.
Anvelopele de iarna sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderenta adecvata atunci cand temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zapada, gheata ori polei.
Intrucat nici in documentatia de specialitate si nici in legislatia aplicabila nu exista vreo referire la anvelopele denumite comercial 'all-season', apreciem ca utilizarea unor anvelope fara marcajul care atesta utilizarea lor corespunzatoare in conditii de iarna este contrara prevederilor legale si se face exclusiv pe raspunderea conducatorului auto, arata comunicatul ARR.
Potrivit Ordonantei, cauciucurile de iarna devin obligatorii intre 1 octombrie si 1 martie. Conducatorii autovehiculelor care circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara anvelope de iarna sunt sanctionati cu retinerea talonului si amenda de pana la 4.000 de lei.
In cazul vehiculelor de transport marfa sau persoane, neechiparea cu anvelope de iarna si lanturi este pasibila de amenda intre 2.500 si 4.000 de lei, precum si retinerea talonului.
In caz de accident, la sanctionarea cu amenda se adauga o suma dedicata repararii drumurilor si despagubirilor pentru pagubele produse.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău