BNR pune in circulatie o moneda cu scop numismatic, dedicata lui George Baritiu
Data publicarii: 07-09-2012 | Finante-Banci
In conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, Banca Nationala a Romaniei va pune in circulatie, in scop numismatic, incepand cu data de 10 septembrie 2012, o moneda din aur dedicata aniversarii a 200 de ani de la nasterea lui George Baritiu.
Caracteristicile tehnice ale monedei sunt urmatoarele:
Valoare nominala 100 lei Metal aur Titlu 900‰ Forma rotunda Diametru 21 mm Greutate 6,452 g Calitate proof Cant zimtat
Aversul prezinta o compozitie formata din titlurile unor publicatii editate de George Baritiu; inscriptia in arc de cerc "Romania", valoarea nominala "100 Lei", anul de emisiune 2012, amplasat de o parte si de alta a stemei Romaniei.
Reversul prezinta portretul lui George Baritiu, anii intre care a trait "1812”, "1893" si inscriptia in arc de cerc "George Baritiu".
Monedele din aur, ambalate in capsule de metacrilat transparent, vor fi insotite de brosuri de prezentare a emisiunii numismatice, redactate in limbile romana, engleza si franceza. Brosurile includ certificatul de autenticitate al emisiunii, pe care se gasesc semnaturile guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si casierului central.
Tirajul acestei emisiuni numismatice este de 250 monede.
Pretul de vanzare, exclusiv TVA, pentru moneda din aur, inclusiv brosura de prezentare, este de 1.900,00 lei /buc.
Monedele din aur dedicate aniversarii a 200 de ani de la nasterea lui George Baritiu au putere circulatorie pe teritoriul Romaniei.
Punerea in circulatie, in scop numismatic, a acestor monede din aur se realizeaza prin sucursalele regionale Bucuresti, Cluj, Iasi si Timis ale Bancii Nationale a Romaniei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI