Au pus din greseala spaga in caietul de licitatii. CUM SE FAC AUTOSTRAZI IN ROMANIA
Data publicarii: 28-09-2012 | Economie
Un autoturism nou cu o valoare intre 25.000 euro si 30.000 de euro si o suma intre 30.000 euro si 40.000 euro pentru "sesiuni de instruire oficiala in tara/strainatate" a unor angajati ai Companiei Nationale pentru Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) sunt cateva dintre cerintele pe care va trebui sa le indeplineasca firma de consultanta care va castiga licitatia pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrazii Comarnic-Brasov (58 km).
Conditiile mentionate au fost introduse de CNADNR la inceputul lunii septembrie in caietul de sarcini, modificand astfel documentatia de licitatie lansata in luna mai a.c.
Cel mai mare proiect PPP
Autostrada Comarnic-Brasov - "Autostrada Zapezii" - ar fi fost primul mare proiect construit prin parteneriat public-privat (PPP). Prima tentativa de constructie a tronsonului Comarnic-Brasov dateaza din 2004, de pe vremea Guvernului Adrian Nastase, o alta incercare fiind facuta in 2010, ambele esuate. In luna mai a.c. CNADNR a anuntat lansarea unei licitatii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent autostrazii, dar licitatia a fost amanata de mai multe ori, in urma contestatiilor depuse la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) de trei case de avocatura.
Avocatii au contestat atat conditia introdusa in caietul de sarcini in septembrie - autoturismul nou si bugetul pentru sesiuni de instruire - precum si alte criterii "nelegale" de atribuire impuse de CNADNR, cum ar fi cel care se refera la experienta pe care ar trebui sa o aiba in domeniul parteneriatului public-privat (PPP) castigatorul licitatiei. Avocatii au motivat ca in Romania nu a fost realizat nici un proiect de PPP pentru autostrazi, asadar criteriile de experienta in PPP cerute de CNADNR sunt considerate nerealizabile de catre casele de avocatura.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI