Studiu Deloitte: Cat de pregatiti sunt studentii pentru accesul pe piata muncii, dupa absolvirea facultatii?
Data publicarii: 17-10-2012 | HR/Cariere
Deloitte lanseaza a doua editie a studiului Primii pasi pe piata muncii, un proiect amplu care urmareste sa identifice abilitatile, experienta, atitudinea si asteptarile studentilor si absolventilor din tarile central-europene, inclusiv Romania, care isi vor cauta in curand un loc pe piata muncii.
Studiul se va concentra pe cateva arii fundamentale si de interes pentru studentii de astazi, inclusiv atitudinea lor fata de locul de munca si, in particular, factorii cei mai importanti care ii determina sa aleaga un anumit angajator in detrimentul altuia. In plus, studiul va investiga in detaliu modul in care ei percep oportunitatile existente in acest moment pe piata muncii si modul in care ei se asteapta ca universitatile si angajatorii sa vina in intampinarea nevoilor lor.
Prima editie a studiului, realizata in prima parte a anului trecut si publicat in luna aprilie 2011, a atras contributia a peste 3.500 de studenti sau absolventi recenti din cinci tari din regiune. Romania s-a alaturat proiectului din acest an, urmarind sa obtina raspunsuri relevante pentru mediul universitar si de afaceri local, in context central-european.
"Daca studiul va surprinde cu adevarat ceea ce ii intereseaza si motiveaza pe studentii de astazi - in general, liderii de afaceri de maine - angajatorii si universitatile vor sti mai bine cum sa exploreze cat mai eficient aceasta audienta esentiala”, subliniaza Silviu Badescu, HR Manager Deloitte Audit. "De exemplu, prima editie a acestui studiu a identificat un sentiment general de nemultumire in randul studentilor in ceea ce priveste relevanta pregatirii universitare pentru primul lor loc de munca. Raportul a fost ulterior folosit la nivel guvernamental in cateva tari pentru a rectifica acest aspect. Este, desigur, in interesul studentilor in primul rand sa ia parte la acest studiu si sa isi exprime punctul de vedere cu privire la diversele aspecte abordate. Chestionarul este disponibil online pe pagina www.deloitte.com/1steps, la linkul urmator si poate fi completat pana la data de 30 noiembrie 2012”.
Raportul integral va fi publicat la inceputul lui 2013 si va contine analize detaliate si comentariile expertilor Deloitte. Disponibil pentru descarcare gratuita pe site-urile companiei, raportul se poate dovedi un instrument util pentru angajatorii care vor sa inteleaga cum pot atrage si retine cei mai talentati tineri din generatia lor.
Mai multe informatii sunt disponibile pe www.deloitte.com/1steps.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI