Relu Fenechiu: Valoarea CFR Marfa a fost stabilita de Asocierea Deloitte Consultanta, Musat & Asociatii si Systra
Data publicarii: 09-04-2013 | Economie
Valoarea companiei CFR Marfa a fost stabilita de Asocierea formata din Deloitte Consultanta, Musat & Asociatii si Systra, care asigura consultanta in procesul acesteia de privatizare, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Afirmatia lui Fenechiu vine in urma declaratiilor facute de fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu, la Radio France Internationale, in opinia careia privatizarea CFR Marfa "cu siguranta ascunde ceva". In plus, Anca Boagiu a sustinut ca valoarea reala a companiei ar fi undeva la doua miliarde de euro.
"Este evident ca activele companiei nu au fost evaluate si din ce stiam noi, in momentul in care eram la guvernare, compania in ansamblul ei ar putea valora circa doua miliarde de euro. Pretul de pornire este unul care te face sa razi, cu atat mai mult cu cat compania are datorii acumulate din dezinteresul managementului pe care l-a avut si lipsa de sustinere din partea ministrilor, de circa patru sute de milioane de euro", a spus Boagiu, la postul de radio.
Relu Fenechiu a afirmat ca nu se astepta la astfel de afirmatii din partea unui fost ministru al Transporturilor, care ar trebui sa stie realitatea din ministerul de resort.
"Ma asteptam la astfel de afirmatii din partea unor oameni care nu cunosc realitatea din Ministerul Transporturilor si in niciun caz din partea unui fost ministru al acestei institutii. Daca aceasta companie (CFR Marfa) valoreaza intr-adevar doua miliarde de euro, banuim ca dansa cunoaste multe companii de profil, care sunt asteptate sa-si depuna oferta pentru cumpararea pachetului majoritar de 51%, chiar si la o valoare de jumatate din cea la care face referire fostul ministru al Transporturilor. Poate inainte de venirea doamnei Boagiu in ministerul Transporturilor, CFR Marfa valora doua miliarde de euro, dar, dupa plecarea acesteia din functie, compania, cu siguranta, nu mai valora atat', a spus Relu Fenechiu.
Ministerul Transporturilor a publicat, vineri, anuntul de privatizare pentru CFR Marfa. Pretul de pornire a licitatiei pentru 51% din actiunile CFR Marfa este de aproape 800 de milioane de lei, iar dosarul de prezentare va putea fi achizitionat contra sumei de 10.000 de euro sau echivalent in lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI