Cum sunt prezentate in bancile locale informatiile despre nivelul garantarii depozitelor bancare si la ce institutii, din Romania sau din strainatate, la doua saptamani dupa suspendarea operatiunilor Bank of Cyprus
Data publicarii: 12-04-2013 | Finante-Banci
Pe 28 martie, guvernatorul BNR Mugur Isarescu a spus ca BNR va cere bancilor sa introduca in ofertele de pre-zen-tare precizarea "cu asterisc" unde sunt garantate depozitele ban-care. "Vom discuta in consiliul de administratie, va spun in avans, si vom introduce un regulament, in care fiecare de-pozitar sa ia cunostinta, fie ca sunt banci cu capital romanesc, fie ca sunt sucursale. Sa fie un asterisc in care sa spuna: depozitul este garantat la ....", a afirmat atunci Isarescu, citat de Mediafax.
Joi dupa-amiaza, la zece zile dupa ce activitatea Bank of Cyprus in Romania a fost suspendata pentru o perioada de trei saptamani, un reporter al Ziarului Financiar a mers la trei unitati bancare din Capitala, dintre care doua sucursale ale bancilor straine, pentru a cere informatii despre conditiile contractuale ale deschiderii unui depozit. Relevant a fost in ce masura este prezentata in oferta initiala de depozite a bancii informatia despre nivelul garantarii, de 100.000 de euro, si despre institutia care garanteaza - Fondul de Garantare al Depozitelor din Romania sau din alta tara, in cazul unei banci de tip sucursala, asa cum este Bank of Cyprus.
De la o sucursala ING reporterul a primit o fisa cu ofertele bancii cu privire la economii si depozite, iar la jumatatea paginii este scris "Economiile sunt garantate prin Schema de Garantare a Depozitelor din Olanda. Plafonul maxim de garantate este de 100.000 de euro per client". Totodata, aceasta informatie era scrisa si langa bancomatele bancii, dar anuntul nu este scos in evidenta.
Prima oprire a fost la o unitate a bancii Italo Romena, sucursala a bancii italiene Veneto Banca (deci cu depozite asigurate in Italia), situata pe bulevardul Ion Mihalache din Capitala. ZF a cerut informatii despre deschiderea unui de-po-zit la acea banca si despre conditiile contractuale. Raspunsul unui angajat al bancii a fost ca aceste contracte se citesc si se semneaza de catre client in momentul in care este deschis de-pozitul. Totusi, a fost inmanata o oferta cu date despre nivelul dobanzilor, dar care nu contine informatii privind nivelul sumei asigurate si al institutiei care o face.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI