Profilul solicitantului de produse bancare : Barbat, tanar, venituri mici sau medii
Data publicarii: 15-04-2013 | Finante-Banci
Barbatii sunt mai interesati decat femeile sa achizitioneze produse financiare, fie ca vorbim despre leasing, depozite sau credite, arata datele Efin.ro. Astfel, 56.63% dintre persoanele care au aplicat pentru un produs in primele trei luni ale acestui an au fost de sex masculin. Acest lucru se datoreaza si faptului ca in multe familii, barbatii au inca salarii mai ridicate decat femeile si in consecinta ei pot obtine credite mai mari pe baza salariului.
Tinerii si persoanele cu venituri mici si medii sunt cele mai dornice sa contracteze produse ale bancilor sau institutiilor financiare nebancare, in special credite, in conditiile in care au nevoie de bani pentru investitii si consum, pe care nu le pot satisface pe termen scurt din veniturile curente.
Astfel, aproximativ 40% dintre aplicanti au varsta cuprinsa intre 20 si 30 ani, iar 35.53% intre 30 si 40 de ani. Interesul pentru produsele institutiilor financiare scade odata cu inaintarea in varsta. In ceea ce priveste veniturile, peste 25% dintre aplicanti au salarii cuprinse intre 501 si 1.000 lei, iar 24.59% intre 1.001 si 1.500 lei.
Venit lunar (RON) |
Procent |
<500 |
0,06% |
501-1.000 |
25.29% |
1.001-1.500 |
24.59% |
1.501-2.000 |
18.61% |
2.001-3.000 |
16.77% |
3.001-4.000 |
6.35% |
>4.000 |
8.32% |
Majoritatea aplicantilor au contract de munca pe perioada nedeterminata (89.47%), 7.86% pe perioada determinata, iar 2.67% nu au contract de munca.
Cele mai multe dintre persoanele care au aplicat pentru un produs bancar pe site-ul www.Efin.ro in primele trei luni din acest an s-au orientat catre un credit de nevoi personale (34.75%). Pe locurile doi si trei in topul aplicatiilor se situeaza creditele Prima Casa (12.01%) si creditele rapide (10.55%).
In ceea ce priveste economisirea, doar 2,15% dintre vizitatorii portalului financiar Efin.ro au aplicat pentru un depozit la termen. Acest procent reflecta atat interesul in scadere pentru economisire, cat si faptul ca mediul online este utilizat mai putin pentru astfel de operatiuni.
Despre Efin.ro
Lansat in 2009, portalul financiar www.Efin.ro, lider pe piata serviciilor financiare online din Romania, promoveaza produsele si serviciile oferite de institutiile financiare pentru toate categoriile de beneficiari: persoane fizice, IMM-uri, companii. Efin.ro ofera instrumente financiare precum Credit Scoring pentru persoane fizice, RisCo - verificare firme pentru companii, precum si posibilitatea de monitorizare a portofoliului de clienti din punct de vedere al bonitatii financiare, privind comportamentul la plata si juridic.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI