Fenechiu: Fiecare domeniu trebuie condus de profesionisti, nu de politruci; imi asum in totalitate schimbarea conducerii CFR SA
Data publicarii: 22-04-2013 | Economie
Schimbarea managementului companiei CFR SA a fost determinata de faptul ca planul de administrare prezentat nu continea obiective concrete si nici termene de realizare, nu vorbea nimic despre fondurile europene, despre modul in care poate fi facuta restructurarea companiei, a declarat duminica, la PRO TV, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, subliniind ca isi asuma in totalitatea aceasta decizie.
"De la acest plan as fi asteptat mai multe obiective concrete si cu termene de realizare. In acest plan nu se vorbeste absolut nimic despre fondurile europene din perioada 2014-2020 si despre directiile in care putem sa folosim aceste fonduri. Nu se vorbeste nimic despre modul in care putem face restructurare la CFR SA. Se spunea doar ca vor fi disponibilizati 6.000 de oameni. Punct. In acest plan nu se vorbeste nimic despre Gara de Nord. Este o decizie pe care am luat-o si mi-o asum. Consider ca azi CFR SA este cea mai importanta companie din portofoliul Ministerului Transporturilor si de performanta acestei companii depinde foarte mult performanta mandatului meu. Cred ca fiecare domeniu trebuie condus de profesionisti, nu de politruci, de oameni care se pricep la acel domeniu. Din nefericire, si nu vreau sa dau vina pe nimeni, nici din Consiliul de Administratie si nici CEO-ul CFR, din acest grup nu facea parte nici macar o persoana care vreodata in viata sa sa se fi ocupat de domeniul feroviar, ceea ce, cred eu, a fost o greseala", a explicat Fenechiu.
El a precizat ca a venit sa conduca Ministerul Transporturilor si nu va sta deoparte, sa se uite, doar pentru ca e management privat la o companie.
"Eu am venit sa conduc Ministerul Transporturilor si nu voi sta deoparte sa ma uit si sa spun: nu ma intereseaza nimic pentru ca e management privat. Voi cere tuturor ingaduinta de a ma analiza dupa faptele pe care le fac si dupa rezultatele pe care le am. Imi asum in totalitate aceasta schimbare, imi asum in totalitate, impreuna cu compania ce a facut selectia, noua echipa de administrare si de management, care este tot privata. Nu vreau sa dau nume, dar sunt convins ca actuala echipa va face intr-adevar performanta la CFR SA. La CFR, pe ansamblu, este o activitate foarte complexa, nu se reduce doar la niste scaune dintr-o gara. Cel mai important lucru este siguranta feroviara si tocmai pentru cel mai important lucru in aceste trei luni nu s-a facut absolut nimic. Daca Doamne fereste, maine se intampla ceva pe liniile ferate din Romania nu va fi responsabil un manager privat ci tot clasa politica", a mai spus ministrul Transporturilor.
Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) a CNCF CFR SA a solicitat Consiliului de Administratie sa prezinte in data de 8 aprilie 2013 forma revizuita a planului de administrare (prezentat in 2 aprilie 2013), intrucat forma initiala nu prevedea obiective cuantificate privind rezultatele prognozate pentru atingerea obiectivelor si criteriilor de performanta, principiile de buna practica stipulate in ghidul de guvernanta corporatista realizat de Banca Mondiala si Ministerul Transporturilor, dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru sporirea gradului de siguranta, dezvoltarea strategiei pentru obtinerea viitoarelor finantari POS T, si nu in ultimul rand, corelarea planului cu angajamentele asumate de Guvernul Romaniei, Ministerului Transporturilor si ale CNCF CFR SA in cadrul acordurilor cu institutiile financiare internationale.
Luni, AGA a respins planul de administrare revizuit, in aceste conditii mandatul Consiliului de Administratie incetand de drept. Din Consiliul de Administratie al CFR faceau parte Lucian Isar (presedinte), Enache Jiru, Sophocleous Dimitris, Danut - Leonard Sandu si Florian Raimund Kubinschi, membri.
Tot luni, AGA a numit un nou CA, format din Sorin Mindrutescu, Peter Weiss, Peter Raymond Kubinski, Enache Jiru si George Micu (ales si in functia de director general).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă