Topul asiguratorilor dupa numarul de clienti: cinci companii au trei sferturi din contracte
Data publicarii: 22-04-2013 | Finante-Banci
Companiile membre ale UNSAR, care detin aproximativ 90% din piata asigurarilor generale, aveau la sfarsitul anului trecut 12 milioane de contracte in vigoare, din care care trei sferturi erau incheiate de numai cinci companii. Asociatia are 15 membri companii de asigurari generale.
Cel mai mare numar de contracte era detinut de Astra, cea mai mare companie din piata si dupa volumul primelor brute subscrise, cu aproape patru milioane de polite de asigurari generale in vigoare la finalul anului trecut.
La fel ca in topul dupa primele subscrise, urmeaza Omniasig (2,4 milioane de contracte) si Allianz-Tiriac (un milion de contracte).
Locurile patru si cinci sunt ocupate insa de Carpatica si Euroins, ambele cu aproximativ un milion de contracte, desi dupa volumul afacerilor acestea ocupa locurile sapte si respectiv zece. Portofoliile celor doua companii sunt concentrate insa in zona asigurarilor auto obligatorii, unde au reusit sa aiba clienti cu tarife sub media pietei. De altfel, la nivelul intregii piete, cele mai multe contracte de asigurare sunt incheiate pe segmentul politelor auto obligatorii, numarul acestora fiind de 4,6 milioane de polite la sfarsitul lunii decembrie. Peste patru milioane de contracte sunt incheiate si pe segmentul asigurarilor de incendiu si calamitati naturale (majoritatea asigurari de locuinte), in timp ce numarul politelor auto facultative (Casco) ajunge la aproape un milion.
Piata asigurarilor generale a fost anul trecut de 6,5 miliarde de lei (1,5 mld. euro), inregistrand o crestere agregata de peste 6%. Aceasta a fost prima crestere inregistrata dupa trei ani cu scaderi de doua cifre.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online